Gå til innhold

Bekymret uansett... Noen som kan berolige meg?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge vært hjemme fra jobb pga kvalme. Nå er jeg på starten av uke 14 og de to siste dagene har ikke vært så aller verst. Jeg burde jo juble for det, men blir likevel bekymret.

Tenk hvis det ikke er liv i magen min? Jeg har kanskje ikke fått så mye større mage? husker ikke hvor stor mage jeg hadde på 3mnd med nr 1. Og mange sier jo at magen kommer fortere med nummer 2. Prøvde også en "vanlig" olabukse i stad, fikk den faktisk på. Det KAN jo selvfølgelig ha med å gjøre at jeg har hatt dårlig matlyst i flere uker nå og har gått ned i vekt. Hmm....

Det er jo heller ikke vanlig å merke liv så tidlig, samtidig vet jeg at noen gjør det... Huff, jeg blir helt tussete av alle disse tankene...

Noen som vil si noen trøstens ord? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skjønner godt hvordan du har det!

jeg er gravid med nr 2 og har vært kjempe bekymret hele tiden. jeg er i uke 21 og får fortsatt på meg et par vanlige dongeribukser,selv om magen begynner å synes godt.

Du som har vært så dårlig har jo ikke akkurat lagt på deg 5 kg, så der har du nok årsaken til at magen ikke er så stor enda.

Og du er i uke 14 så det er jo normalt at kvalmen gir seg, vær glad for det! Plagene kommer nok igjen etterhvert.

Nyt tida! Det hjelper ikke å bekymre seg! Håper det hjalp litt:)

Lykke til!:)

Skrevet

Kjære Mammaen til Lille my + Astronaut :)

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg mistet matlysten helt og gikk ned 6 kg men er nå på bedreingens vei. Jeg føler meg i toppform nå, og hadde jeg ikke hatt de nyydelige ultralydbildene å vise til hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Alt er litt uvirkelig nå og jeg bekymrer meg virkelig om det er liv der inne. Men alt ser lovende ut :) Kjenn etter stikkninger og små ubehag. Det er tegn fra den lille om at den har det bra, selv om h*n ikke får deg til å kaste opp akkurat nå eller får deg til å føle deg uvel. H*n vil bare gi deg en pause fra alle svangerskapsplagene ;) Slik tenker jeg det. Jeg har forsiktig prøvd å dultet litt for å se om h*n gir fra seg et lite tegn men den gang ei. Litt privatliv og ro og fred vil h*n ha der inne :) Jeg er førstegangs og er kun 16+3 idag så jeg må nok vente litt til :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver, men det er helt vanlig å bekymre seg om det er liv der inne i denne perioden. Jeg er nå gravid med nr. 4 og vet hva jeg skal kjenne etter likevel om formen er bra, men har bekymret meg mye i de andre svangerskapene mine fram til den ordinære ul.

Man gleder seg liksom til at kvalmen skal forsvinne og når den gjør det så bekymrer man seg plutselig om det er liv der inne eller ikke. Sånn er vi bare desverre.

Jeg går som sagt med nr 4 og det blir 4 barn på 4 år, så tette svangerskap også. Likevel så har jeg null problemer med å skjule at jeg er gravid enda og får på meg alle buksene mine uten problemer (15+2). Har ikke lagt på meg et gram enda heller. Liv kjenner jeg heller ikke enda.

Kjenn på magen når du legger deg om kvelden, kanskje du kjenner livmora di hvis du ligger flatt. Det gjør jeg hver kveld og det er litt betryggende å merke at den faktisk sakte men sikkert blir litt større hver uke. I tillegg så har du helt sikkert andre symptomer hvis du kjenner etter, lell om kvalmen ikke er så fremtredende lenger.

Lykke til, ikke uroe deg, alt er fint, og prøv å nyt at formen blir bedre. Det er nå den fine delen av graviditeten begynner:)

Skrevet

Tusen takk for kloke ord, jenter! Det hjelper:-)

Skrevet

hei hei!

skjønner deg kjempegodt!

jeg er også tre måneder. kjenner ingen ting og om det ikke hadde vært for at jeg spiser som en hest nå, så hadde jeg vært tynn som en strek fortsatt.

det som hjalp for meg var at jeg var innom jordmor og fikk høre hjerte! da vet man jo at det er liv ;)

det kan du sikkert komme innom og gjøre nå og da om du er engstelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...