JenteOgGutterMamma! Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Skal hente oss ny bil, og må sitt på toget i nesten 9 timer! Noen tips/råd til å sitte så lenge? Noe med erfaringer?
Tyren78-09+12 Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 skulle jeg også gjerne visst Vi skal til København 19 mai, og tar nattbuss fra Trondheim til Oslo, og buss opp igjen 5 dager senere. Håper jeg får sovet på turen...ellers tror jeg det blir en lang tur. Må vel ha med masse drikke, og ta noen turer i midtgangen om det blir for ille å sitte i ro så lenge. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på det faktisk.
Mamma_til_isabella Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Blir jo det samme som å fly da:) Men kan anbefale og bruke støtte strømper om dere skal sitte lenge rolig.Pass på å drikk mye vann og beveg dere:)
♣ Christiane ♣ Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Kan du ikke sjekke om det er sovekupee på det toget. Da kan du legge deg rett ut og strekke litt på kroppen. Er det ikke det så er vel tog bedre å reise med en både fly og buss pga at benplassen pleier å være større på tog. Dessuten er det jo ganske enkelt å røre på seg selv om toget er i bevegelse. På en buss er det f.eks ikke lov å stå i midtgangen så lenge den er i bevegelse.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Jeg skal reise med toget i 10 timer på torsdag. Har planlagt å ha med masse mat og frukt (heller formye enn forlite) og masse vann. I tillegg har jeg tenkt å bevege med med gjevne mellomrom.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Har ikke erfaring med å kjøre tog i gravid tilstand, men MYE erfaring med lange togturer sånn ellers (både min kjære og jeg har familien spredd rundt omkring i landet) så 9-timersturer er standard til jul, påske og sommerferie. Du har allerede fått gode råd mht vann og frukt (nøtter er også bra) og matpakke, og gåturer i midtgangen og slikt. Men skal du reise sammen med noen, må du også ta med spill! Mange spill finnes i magnetisk reiseutgave, og min kjære og meg har kost oss veldig med scrabble de siste turene våre. Kortspill funker også. Men hold deg unna terninger, yatzy på toget funker ikke, da blir dere bare liggende på alle fire i midtgangen, hehe... (heller ikke mikado;) Nå har vi skaffet oss magnetisk backgammon, men ser visst ut til at neste lange togtur blir med baby, så spørs om vi rekker å få brukt det. Ellers kan jeg anbefale en tur i bistrovogna underveis. NSB har kjempegode sånne innbakte pizzagreier (calzoneaktig), og det er veldig stemning å sitte å se ut av togvinduet med en iskald og overpriset pils (sjekk om de har munkholm), mens trær og landskap suser forbi utenfor. Slik får du nesten ikke tid til å begynne på boka, bladet og iPoden, som selvfølgelig også er med, og dere får en trivelig togtur sammen. Nå fikk jeg også lyst på en skikkelig langtur med nordlandsbanen... God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå