Gå til innhold

Tror ikke bf og stemor helt 'skjønner' alt ennå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De begge er sååå glad for at bf har en sønn, og det er så artig.. (noe jeg synes er kjempe bra de synes, har god kontakt med de begge to).. Men jeg lurer på om de noen gang kommer til å skjønne 'realiteten' med det å ha et barn? Tulla er nå 7 mnd. Og det er først nå de er inn i bildet. Stemor gleder seg til å lage barnerom osv osv. Bf synes det er kjempe 'kos' å ha en sønn. Nå er de bare hjem til meg for å treffe Tulla. Tror de ser alt litt fra den vinkelen besteforeldre og venner ser det på, at det er bare kos osv. Og at de ikke helt ser den ansvarsbiten osv osv som har med et barn å gjøre. Får ikke til å forklare helt jeg, men. Jeg tror ikke de helt 'skjønner'. Men det er jo såklart bra de synes det er kos osv, og at Tulla har en pappa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt....kaller du sønnen din for tulla? Eller har du både en sønn og en datter? Og er det din eller din sønns/ datters stemor du snakker om?

Skrevet

skjønnte ikke jeg heller..

Skrevet

Javel, du kaller sønnen din tulla?

Skrevet

Er mer enn en ting jeg stusser på med dette innlegget ja.

Tulla er vel ikke et kallenavn på en gutt på 7mnd?

Alle er jo uerfarne og gleder seg i begynnelsen når det skal komme et barn inn i livet...om barnet er nyfødt eller 7 mnd spiller ingen rolle. Realiteten blir alltid annerledes enn vi trodde, det gjelder det meste.

Det er jo veldig få uten barn som "skjønner" skikkelig hvordan det er med barn....man lærer jo av erfaring...det har jo du også gjort!

Hvis dette er et reelt innlegg så vil jeg si at du virker bekymret og småsjalu på at kanskje barnet vil få det like godt eller kanskje bedre hos barnefaren.

Skrevet

Altså, han og stemor til din datter har en sønn. Og du har en datter med ham, de gleder seg til å ha henne og alt blir så kos, men du tror ikke de skjønner at dette barnet trenger alt det samme som alle barn trenger, og at det hører med et ansvar? Eller misforstår jeg deg?

De skjønner det nok, og de vil nok veldig gjerne ha henne og gjøre det beste de kan for henne. Men klart det er kos med babyer, det syns vel de aller fleste, det betyr ikke at de ikke har ansvarsfølelse for dette barnet, at de ikke skjønner at de må sette grenser, at de ikke kan gjøre som de vil når de har henne osv. Dette tror jeg vil gå seg til etterhvert, det er en overgang for deg og for dem, men med et godt samarbeid vil dette gå kjempe bra! :-)

Og til dere andre som har kommentert her, sånne ting er bare barnslig, finn på noe annet å gjøre enn å kommentere på den måten!!

Skrevet

Barnslig å stille et spørsmål fordi man ikke forstår meningen i et innlegg? voks opp litt da, finn deg en annen hobby enn å være her hvis du ikke tåler relevante spørsmål til rotete innlegg.

Skrevet

Jeg forstår hva du mener. Og de kommer ikke til å oppfatte det annerledes noengang. Ikke om de ikke har hverdagene og det ansvaret det innebærer. Noe jeg regner med at de ikke kommer til å ha. Samværsfedre har en tendens til å bli "kosestunder og ferie", akkurat som besteforeldre og slikt. For ditt barn er det nok kun DU som ser alvoret og hverdagen.

Og til dere andre; er det nøye om HI omtaler barnet som hva som helst, eller spiller dere bare dummere enn dere er? Kan jo være barnet heter Tulla, samma om det er gutt eller jente. Det står konsekvent med stor T.

Skrevet

Grunnen til at det var et legitimt spørsmål er at det åpnebart skapte forvirring om hvorvidt det var flere barn det var snakk om.

Skrevet

håper ikke tulla er kallenavnet til sønnen din?

Eller så er det en mulighet for at HI har byttet om på kjønnene for å lage historien litt mer ugjenkjennelig?

Skrevet

Merkelig innlegg...

Hvem er sønn og hvem er Tulla?

Er det samme person?

Og jeg holder med den som sier at det er ikke sikkert de kommer til å skjønne realiteten for hverdagen en dag kommer og "tar dem"...

Skrevet

Jeg tror nok besteforeldre skjønner ansvarsbiten... de er jo tross alt foreldre selv!!

Skrevet

Når det er snakk om barnebarn, så opplever besteforeldrene bare den kose biten.. De trenger ikke noe ansvar, de kan bare send videre når noe blir galt.. Det er vell slik for samværsfar også.. Lik for stemor.. Er selv biomor, der jeg synes det er surt at det er hele tiden jeg som har den tunge biten, og der barnefar og stemor bare har all kosen..

Skrevet

Ja, jeg syns det er barnslig å stille sånne spørsmål når det blir stilt på den måten som hvertfall to av de øverste her blei stilt på. Og jeg syns ikke den måten de blei stilt på er relevant i det hele tatt, det går an å stille det på en litt an måte.

Hehe, og jeg syns det er helt fantastisk at det går an å be meg vokse opp for at jeg kommenterer det, det sier jo egentlig det meste syns jeg.

Ja, innlegget er rotete, men det går an å la være å svare da hvis du ikke har evner til å ville prøve å svare på en saklig måte en gang.

Ellers ønsker jeg deg en fin dag og en riktig god påske:-)

Skrevet

Jo takk. god påske til deg også!

Ja, jeg mener helt seriøst at man trenger å vokse opp litt, bli litt tørrere bak ørene og få litt tykkere hud dersom man finner det støtende at noen spør om man kaller sønnen for tulla. Du oppfattet det som at det var snakk om to barn, jeg var usikker, en annen trodde det var ett barn. Hvis du synes det sier det meste at jeg ber deg vokse opp litt tolker jeg det dithen at du må være veldig trygg på deg selv og egne vurderinger, og også anser deg selv for å være så moden du kan bli. Siste kommentaren min gjenstår da likefullt, finn en annen hobby om det ikke er mer enn dette som skal til for å hisse deg opp, eller det er alt som skal til for at du dømmer folk som barnslige.

Skrevet

Hvem er det egentlig som er opphisset her?

Nei, jeg tror ikke jeg har det eneste rette svaret, og jeg mener heller ikke at jeg ikke kanutvikle meg mer og bli mer moden, for det kan jeg helt klart. Og jeg skjønner spørsmålet ditt om hun kaller gutten sin for Tulla, jeg blei litt usikker selv, noe jeg også føler fremgår av innlegget mitt, men jeg følte det var snakk om to barn her. Jeg prøver å tydeliggjøre det for hun som har skrevet innlegget og kanskje hjelpe henne til å få sortert det. Men for all del, det er jo mulig jeg har misforstått hele innlegget jeg og.

Og for all del, jeg skal holde meg for god for å kalle folk barnslige i fremtiden, når det egentlig handler om uvitenhet.

Skrevet

Hehehe, tulla-sønn-tulla-sønn. Skjønte ikke jeg heller.

Men, hva er egentlig problemet? Du skjønte vel heller ikke realiteten med å ha barn før du selv fikk det?

Skrevet

Det å ta ansvar kommer med muligheten til å ta ansvar og bare tiden kan vise hvordan dette blir. Det er i allefall et godt utgangspunkt at bf og stemoren har så god holdning nå- men de kan jo umulig ha vært sammen lenge og å begynne et forhold med en baby som ikke engang er deres felles vil sikkert bli tøfft. Krysser fingerne for at dette går strålende for dere alle.

Skrevet

Jeg er virkelig ikke opphisset, du ble bare offeret for litt kverrulering her. Bare sånn for ordens skyld kan jeg jo si at du slett ikke virker hverken dum eller påfallende umoden. Jeg reagerte bare på bruken av ordte barnslig. Jeg avslutter med å fortsette å ønske deg god påske og fortelle deg at jeg har gode allmenkunnskaper! *flire*

Skrevet

Har du andre barn? For hvis ikke så har vel ikke du sååååå mye erfaring heller hvis Tulla kun er 7 mnd? Du er vel selv bare i begynnelsen på å lære, skjønne og vite hva det vil si å ha et barn? De vil jo også skjønne ansvaret etterhvert som de får ha ham mer for seg selv også.

Uansett så er det jo kjempeflott at dere har et godt forhold/samarbeid mellom dere slik at gutten får vokse opp i et harmonisk miljø, og så kan dere underveis lære av hverandre.

Skrevet

Tror kanskje det er hi som ikke skjønner alt her jeg ass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...