Gå til innhold

byssanlull og avvenning av vuggingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har tenkt til å bruke/har brukt byssanluss vugge til babyen deres? Jeg syntes den ser så vanvittig genial ut med vuggefunksjonen og hvordan babyen på en måte ligger "innpakket".. Men det jeg lurer på er hvordan det blir når babyen bytter til sprinkelseng? Babyen er jo da vane med å bli bysset i søvn.. Det må jo bli en slitsom avvenningsperiode?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke bli det - vi bysset til 1,5 år tror jeg, så begynte vi å legge ham men være der til han sovnet. Hvis han reiste seg gikk vi ut av rommet, han skjønte at hvis vi skulle være der måtte han ligge ned. Og da sovner de til slutt - de er jo trette!

Skrevet

hehe, du skal gjennom så mange forskjellige leggetidsfaser i løpet av de første årene likevel!

Vi har gjort alt fra å amme til å synge, til å bysse, til å kose, til å være tilstede i mørkt rom, til å ligge ved siden av til å trille til å bære... i løpet av det første halvannet året, tror jeg.

så en dag ville hun sovne selv. og har gjort det stort sett siden. vil hun ikke er det gjerne en grunn, som at hun måpå do eller noe.

Ikke vær redd for å "venne babyen til" ting som er hyggelig, -men det er slettes ikke sikkert babyen liker å ligge i en sånn vugge heller! Det kommer helt an på personlighet og forskjellige behov! Men bittesmå babyer blir ikke bortskjemt, og alt som funker er jo fint, så lenge det er hyggelig for både foreldre og barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...