Gå til innhold

Ahrg! Dritskuffa over svigermor, IGJEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å bli skuffet av henne. Eller egentlig, at hun skuffer ungene.

Nå hadde jeg booket, men ikke betalt billetter til Danmark for å besøke henne, siden hun har vært bortreist siden jul. Gledet oss og hadde fortalt minsta at vi skulle på ferie.

Så ringer jeg svigermor for å bekrefte at det er greit.

Da har hun bestemt seg for å dra hit til Norge dagen før jeg hadde billett ned dit. Jeg avbestiller og legger planer for uken her hjemme. Har fikset slik at vi kan ta med min svoger og mine barn på innebadet osv, samt middag hos oss for hele familien, som en overraskelse til henne. Jeg fant også billetter til henne på nett og sendte henne den ferdige bookingen, alt hun trengte å gjøre var å bekrefte den.

Men i dag har hun ombestemt seg igjen. Og kommer ikke. Hun skulle kommet i morgen, evt skulle jeg reist på onsdag. Men nå orker hun ikke å komme hit, og lurer på om ikke jeg og ungene kan komme dit! Ahrg, sliiiiiiiiiiiiiitsomt med sånne folk:(

Og minsta som ble SÅ glad for at det ble ferie, og minst like glad når jeg sa det ikke ble ferie, men farmor og onkel kommer hit!

Og igjen, så er det jentungen som blir skuffa. Faen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dropp hele greia, skal hun være sånn så....

Skrevet

Joda, men hva med ungen da, som har gleda seg til å se farmor?

Mamma må se å lære seg å holde smella tror jeg:( Hmpf.

Skrevet

Har du prøvd å ta det opp med henne i forkant av feriene? Jeg ville sagt at dersom jeg skal legge til rette for kontakt mellom henne og barnebarna må det være forutsigbart. Om ikke hun kan planlegge noe og holde seg til planen, innebærer det at dere legger planer som ikke innebærer henne. Kanskje hadde hun lært da?

Skrevet

overlord; jeg har vel egentlig ikke det. Hun er så entusiastisk når hun legger disse planene osv.

Hun er egentlig sånn med alt, ikke bare besøk og ferier. Jeg derimot prøver å være litt strukturert når det kommer til ferieplaner og jobb og lignende ting, med tanke på ungene, og på akkurat dette feltet krasjer vi fullstendig.

Skrevet

Jeg er også slik, planlegger gjerne feriene et år i forveien. Jeg er også sånn som kan hisse meg opp på forhånd bare ved tanken på at noen ikke skulle finne på å holde inngåtte avtaler. Derfor forsikrer jeg meg alltid både en og to ganger om at folk mener det de sier når det kommer til avtaler. Så får heller folk syns at jeg maser.

Syns fint du kan si til henne at det blir vanskelig for dere å forholde dere til henne når hun ikke er til å stole på, og at hun må skjerpe seg dersom dere skal inkludere henne i planer for fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...