ifie Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg var på kontroll på fredag og målte da 100/60. Jordmora mente det var litt lavt, og lurte på om jeg merket noe til det. Jeg har følt meg litt svimmel et par ganger bare, men har ganske lavt b.t fra før, så kroppen tåler det nok godt. I dag, der i mot, føler jeg meg litt "vissen" og på grensen til kvalm inni mellom - men er i fin form likevel Jeg tror det er blodtrykket som er litt i laveste laget. Er det noe jeg kan gjøre for å få det opp? Kaffe, kanskje? Det varer vel bare en liten stund i så fall? Håper på tips!
2prinsesserogbim Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Et tip eg fekk av legen min var å dysje vekselsvis i varmt og kaldt vatn... varmt kaldt, varmt osv....
DiddiDaddi Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Spis litt mer salt i maten enn du bruker, og drikk godt - salt "binder" vannet, og blodtrykket kan gå litt opp. Det var ihvertfall tipset jeg fikk hos legen.
På'n igjen! Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Lavt blodtrykk er ikke farlig, men det kan derimot høyt være (feks forbundet med svangerskapsforgiftning), så jeg ville ikke ha gjort noe for å øke det. Kan selvsagt være ubehagelig når det er lavt, men unngå å reise deg fort når du sitter eller ligger, så slipper du å bli så svimmel. Kroppen din har mye bedre av et lavt enn høyt BT! Mot slutten av svangerskapet er det dessuten ikke sjelden at blodtrykket stiger, og da er det bare fint at det i utgangspunktet er lavt. Kvalmen din kan jo også være relatert til svangerskapet, og ikke det lave blodtrykket (som dessuten ikke er veldig lavt).
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Enig med På'n igjen. Ingen grunn til å forsøke å øke blodtrykket. 100/60 er ikke spesielt lavt til å være gravid, jeg ligger også rundt der. Det eneste du bør tenke på er å drikke nok vann slik at du ikke blir dehydrert og slapp og trøtt grunnet det. Å spise salt for å få opp blodtrykket ville jeg frarådet når du er gravid siden dette kan gi mer hevelser og høyt blodtrykk. Det virker jo ikke som du har særlig symptomer på lavt blodtrykk, så jeg ville ikke tenkt mer på det.
ifie Skrevet 6. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2009 Takk for tips og råd alle sammen! Jeg ønsker så klart ikke å ha høyt blodtrykk, men bare litt akutt egenhjelp om jeg blir svimmel og uvel - som å spise litt for å få opp blodsukkeret Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå