Gå til innhold

Litt inspirert... Oppdragelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om (hjemme hos seg selv, og hos andre):

* Sitte med bena oppe i sofaen

* Bena på bordet

Selv sitter jeg med bena oppunder meg i sofaen både hjemme og hos andre, og sitter med bena på bordet hjemm om jeg vil, men ikke hos andre med mindre jeg kjenner dem veldig godt og vet de synes det er ok.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Gjør begge deler selv hjemme, og plager meg ikke om andre gjør det (så lenge de ikke har sko på).

Når jeg er borte prøver jeg å holde beina på golvet, men kan ha beina i sofaen hos mamma, svigers og svogeren min...

Skrevet

Sitter med beina i sofaen hjemme og hos andre (med mindre det er noe jeg ikke kjenner så godt).

Føttene på bordet har jeg ikke hverken hjemme eller borte.

Skrevet

Bein på bordet er stort NEI NEI her i hus, men beina i sofaen hjemme er ok...

Skrevet

Får jeg spørre hvorfor?

Er bare stuebordet som får beina oppå seg her, og det vaskes jo alltid før vi evt har mat på det (sjeldent vi har det), og for det meste er det mer snakk om å støtte foten på kanten av bordet, enn å ha hele foten oppå liksom ;-) Vet at mange ikke liker dette, men har aldri skjønt hvorfor. Husker når jeg ikk på skolen og satt med foten støttet på pulten ble jeg bedt om å ta vekk føttene og spurt om jeg satt med beina på bordet hjemme kanskje? Ehhhh...ja? Da ble alltid lærerne litt rare og visste vist ikke helt hva de skulle si, hehe.... Jeg fatter bare ikke hva som er så fælt og uoppdragent med dette jeg? :-)

Skrevet

Hjemme hos oss selv så er det lov å sitte med bena i sofaen. Det er også lov å ha bena på stuebordet hvis ingen tilfeldigvis spiser der.

Hos andre så skal vi være veldig godt kjente for at det re "lov" å ha bena på bordet men det er som regel ok å ha bena i sofaen. Jeg er kort i bena og sitter ofte å dingler med bena og da er det mye mer behagelig å ha de oppunder seg.

Kun hos folk vi ikke kjenner så veldig godt så sitter vi rett opp og ned.

Skrevet

Vi har en sofa vi kjøpte med vilje for å ha beina oppi den. Om jeg er på besøk så spør jeg alltid om jeg får lov til slikt om jeg kjenner de jeg er hos da.

Beina på bordet forekommer hjemme. Det gjør jeg ikke hos andre, utenom kanskje hos pappa.

Skrevet

Jeg har beina i sofaen, jeg.

Jeg blir veldig sliten av å være på besøk hos folk hvor jeg ikke tør trekke beina opp i sofaen.

Når det gjelder beina på bordet, så gjør jeg det av og til hjemme - men ikke hos andre folk.

Skrevet

Sånn er det bare her.....beina på bordet er uting i mine øyne og ingen hverken barna eller gjester får ha beina på bordet her i hus. Sånn er både jeg og samboeren oppdratt og slik oppdrar vi barna våre også.

Skrevet

Jeg har heller beina på bordet enn i sofaen, men har ingenting ant på bordet og det tørkes av hver kveld. Søstra mi har også beina på bordet når hun er her. Men jeg har aldri beina på bordet hos andre, ant enn kansje søstra mi....

Men oppdragelsen min sier at beina skal være på gulvet, hverken i sofaen eller på bordet. Det har mamma lært meg!!

Skrevet

Beina i sofaen er uproblematisk, men jeg hadde nok latt være på besøk hos noen jeg ikke kjente godt. På bordet synes jeg er ufint uansett hvor man er, egentlig.

Skrevet

Beina i sofaen gjør jeg hjemme og hos mennesker jeg kjenner godt. Legger beina på bordet hjemme, men ikke når jeg har besøk...;-) Og beina på bordet hos andre er så klart fy.

Skrevet

Beina i sofa´n hjemme, aldri borte.

Beina er aldri på bordet!!

Skrevet

Beina i sofaen bortsett fra hos folk jeg ikke kjenner så godt.

Beina er aldri oppå bordet hverken hjemme (ubehagelig å sitte sånn) eller borte (ufint).

Det jeg derimot har, er beina på den hylla under bordet. Alltid hjemme, og noen ganger hos andre hvis jeg glemmer meg av (ser an bordet da, ser det ustøtt eller "med fare for å knekke av for mye vekt" kommer beina kjapt ned igjen, selv om jeg har glemt meg ut).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...