Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Vi er studentpar uten noen sikker inntekt etter mai. Vi har ikke tenkt å gå i bryllupet. Hvor mye bør man gi? Syns dette er vanskelig å vite. Tenker folk overhodet på giverens livssituasjon eller tenker de bare "gnien" uansett?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Kan hende de har en ønske liste i en butikk som dere kan sjekke ut..Se om det er noe dere har råd til der. eller så kan du jo finne noe annet fint på glasmagasinet feks. som de da evt kan bytte. Gavekort er fint..Summen står jo der og, men jeg personlig syns det er bedre enn å bare gi løse penger i et fint kort. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Selvsagt må man ta giverens livssituasjon med i betraktningen, og også giverens forhold til brudeparet. Og for øvrig synes jeg det er merkelig hvis brudeparet, midt oppe i bryllupsforberedelser, bryllup og opprydding etterpå, prioriterer å sette seg ned og vurdere verdien av alle gavene de har fått fra fjern og nær, for å se om de er "fornøyd". Hvis jeg hadde vært i din livssituasjon, og brudeparet ikke var nære venner eller nær familie, så hadde jeg eventuelt kjøpt noe de ønsker seg eller noe jeg syntes var fint, for rundt 250,-.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 i brylluppet mitt fikk jeg gavekort på barnevakt og husvask av en veninne som da var uten serlig inntekt. jeg syntes det var en super gave og det passet utmerket for meg den gangen. det var faktisk en av de beste gavene vi fikk. og den kostet ikke henne noe. annet enn energi. hvilket denne damen altid har hatt nok av. jeg mener man ikke skal gi mer enn man har råd til. dere har dårlig råd, og det kan da ikke forventes at dere gir gaver til samme sum som andre med god råd. det viktigste er vel å finne noe man mener passer for paret.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Det er et søskenbarn som vi ikke har noe nært forhold til. Men samtidig er han ikke langt uti slekta, og da vi vokste opp var vi nærere fordi vi var de eneste som er like gamle. Om søsteren hans hadde giftet seg så hadde jeg følt det mye nærere merker jeg. Ja, vi får vel spørre etter ønskeliste. Vet at det er sykt om de vurderer verdien av ting, men er ganske stor sannsynlighet for at f.eks. min tante eller min mor gjør det.. de skal mene noe om alt. HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Hadde jeg gått i brylluppet hadde jeg gitt det middagen koster + litt til, ser det som en kveld på byen, koster like mye om ikke ennda mer...men om ikke eller uansett og jeg hadde hatt veldig dårlig råd, hadde jeg laget noe (er kunstner) eller gjort som venninda over....laget et fint gavekort der det står gavekort på barnevakt, husvask eller annet dugnads arbeid, og hvis slekta di blander seg ville jeg bedt dem om å bidra litt ekstra i deres gave så gir dere en felles gave...har dere egne barn kan dere la barna lage kortet, lime inn bilder fra dere var små, skrive noe fint osv....hadde ei bestevenninde for mange år siden, som nå giftet seg, jeg ba dattra mi lage et kort å skrive i det, så la jeg ved 200 kroner, hun ble veldig glad for det. (jeg var ikke innvitert i brylluppet). Ellers syns jeg kanskje 500 kroner høres fornuftig ut til et søskenbarn man ikke skal i brylluppet til. Lykke til ,
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Vi er uansett bare invitert som kaffegjester... Gavekort på barnevakt utgår siden de er barnløse foreløpig. Husvask i deres hus hadde nok hverken jeg eller de følt seg komfortable med at vi utførte. He he. Ja, skjønner at kanskje 500 er standardsum. Men det er jo en del penger for oss da. Spesielt med tanke på at vi i juni kun har inntekt i det mannen jobber ekstra i mai (jeg er gravid + student og han er student). Ja, jeg får tenke på dette litt. HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Økonomi, relasjon til brudeparet og typen bryllup bestemmer gavens verdi. Man må heller ikke glemme giverens syn på gaver. Studenter som ikke skal i bryllupet.. fra 200 til 500 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå