Gå til innhold

Sykemelding tidlig...usikker...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover ca 2-3 timer hver natt pga rastløse ben, og klarer meg forsåvidt greit igjennom dagen, men når jeg kommer hjem, og skal være mor og samboer er jeg helt ødelagt, og ligger utslitt på sofaen hver ettermiddag. Legen min vil sykemelde meg 50%, men jeg er bare i uke 15 og er veldig usikker.... Noen andre som har tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

 

Jeg har slitt veldig med søvnen fordi jeg er oppe og tisser hele tida. Er 14+2 nå og er sykmeldt 50 % i to uker til. Har vært sykmeldt siden uke 10, først to uker 100 %, så to uker 80 % og nå altså to uker 50 %. Ville egentlig jobbe 80 % nå, men legen holder igjen og ga meg bare 50 %. Å ikke få sove sliter ekstremt på kropp og ikke minst sjel. For meg var det en veldig lettelse å kunne jobbe noen timer for så å gå hjem og sove slik at jeg er litt opplagt når mannen min kommer hjem. Nå orker jeg også å trene litt og være litt ute. Så jeg ville gått for sykmelding om jeg var deg. Det er ganske vanlig å bli sykmeldt for dette i svangerskapet sa legen min.

 

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja jeg savner også å orke å være mer ute og stille opp for jenta mi på 4, ikke bare ligge som et slakt på sofaen...føler meg ikke syk, så derfor er det litt vanskelig å si ja til sykemelding, men etter å ha lest svaret ditt, så føler jeg at det kanskje er litt mer akseptert, og ok...fikk beskjed av legen om å tenke på det til etter påske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...