Gå til innhold

Hjelp! Vet ikke hva jeg vil (utdannelse)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt inn på psykologi, historie og forskjellige fag jeg synes virker intressant på universitetet til høsten, men nå lengter jeg sånn etter å komme meg ut i arbeidslivet, er 24 år og synes det virker litt "sent" å begynne å studere 4-5 år nå?! Jeg synes det er utrolig spennende å studere, og elsker å lære meg ting, er veldig intressert i Psykologi og historie MEN nå kunne jeg tenkt meg å studere noe som å bli hudpleier, og har sett det er kun 1 år på hudpleierskole, så kan man gå rett ut i arbeidslivet, noe jeg kunne tenkt meg for jeg elsker hudpleie osv, arrangerer stadig "spa-kvelder" hos meg med mine venninner hvor vi lager hjemmelaget masker osv, så var det en som bemerket at jeg burde kanskje jobbe med det.. Men så er jo det lønnen da, leste man kan tjene 17.000-20.000 i mnd, avhengig av hvor du jobber, er det grei lønn det da? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hudpleie er ikke en bransje for å bli rik. Det er elendig timebetaling som ansatt, du har vel ofte også delvis provisjonslønn. Det er ikke de beste arbeidstider i forhold til barn og familieliv.

Det er en bransje som er lett utsatt for konjukturer, og det er markant nedgang i disse finanskrise tider. Det betyr usikker månedsinntekt både i forhodlt il provisjonsbetaling, og i forhold til permiteringer og ikke minst reduksjon av stilling.

Hadde jeg kommet inn på psykologi hadde jeg ikke stussa et sekund om jeg var deg, lønna er helt i en klasse for seg i forhold til å bli hudpleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...