Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Er så heldig at jeg har fått tak i en pent brukt Stokke Sleepi i lyst lakkert tre. Men jeg vurderer å male/spraye den hvit... Noen erfaringer med dette, evt hva jeg kan bruke av maling/spray hvis barnet etterhvert skulle begynne "gnage" på sengen;-) ?
lenes Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Jeg har også planer om å male en seng i lyst lakkert tre. Planen min er å bruke "heftgrunn" slik at malingen sitter. (Jeg gidder ikke å pusse lakken av hele sengen, så da er "heftgrunn" en enklere løsning synes jeg). Deretter har jeg tenkt å male med vannbasert oljemaling. (Ikke like slitesterk som vanlig oljemaling, men det lukten sitter ikke så lenge) Vet ikke hvordan denne løsningen tåler "gnaging". Mulig at det går an å lakkere over malingen for å få den til å sitte bedre. Mye arbeid med å male møbler, men resultatet blir jo bra Anbefaler deg å ta en tur innom en maleforretning og spør om råd. Kanskje de har en enkel løsning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå