Gå til innhold

flere her med forferdelig bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag 40 dager igjen til termin og er vel da høygravid og burde begynne å glede meg, men her er det vel lite med glede.... Fikk konstatert bekkenløsning rimelig tidlig i svangerskapet, men følte det greit å leve med. Men etter uke 25 har5 det tatt seg opp noe helt utrolig. Hadde riktignok bekkenløsning med førstemann også, men ikke på langt nær så ille som denne gangen.

I dag sover jeg på sofaen på natten fordi jeg ikke klarer å komme meg opp trappa til 2. etg uten å hyle når jeg kommer på toppen....problemer med å reise meg opp ig i det heletatt bevege meg. Bruker nå krykker for¨å i det hele tatt komme meg på do eller andre steder i 1. etg.... Har noen blitt satt i gang på grunn av slike plager? Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å gå sånn til termin eller i værste fall over termin? Jeg som gjør mest vondt er å ikke kunne ta seg av datteren min på 2 år......Flere med erfaring her???

Ble nokså sytete, men orker snart ikke mere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg litt igjen ja...men det er ikke snakk om å settes igang nei..(men har heller ikke søkt om det selv)

Får du ikke fysioterapi, eller akupunktur?? Mange ting som kan lette hverdagen litt...har jeg selv erfart=)

Skrevet

Uff, jeg føler med deg..Jeg har begynt tidligt selv.Er min første, og er 18 uker på vei..Begynte allerede for 2 mnd siden med bekkenløsning..

Jeg begynte med fysio med en gang, og kiropraktor nå.Håper på underverker og mirakler vær gang.Men ser litt mørkt på det egentlig..At jeg skal være uheldig å bli værre og bare sitte der i hele svangerskapet.

Håper det kommer til å gå bra med deg.

Lykke tl =)

Skrevet

Jeg har ikke like ille, men det er ikke langt unna... Jeg tvinger meg opp trappa fordi sofaen vår ikke er noe god å sove på... Jeg kan komme meg på do uten krykker for leiligheten vår er ikke stor, men klarer ikke større avstander enn det... Har også begynt å bruke rullestol om jeg skal ut. Klarer ikke å være alene med guttungen, og det er vondt... Nå går jeg til fysio 3 ganger om uka! 2 ganger i sal og 1 gang i basseng og jeg prøver å svømme på egen hånd en gang i uka... Har også begynt med akupunktur nå... Det hjelper ikke stort, men håper det vil hjelpe meg etter fødselen!

Bekkenløsning er et helvete! :-( Nå gleder jeg meg til tutta kommer ut! Er forresten 30+6 i dag...

Skrevet

rekker opp hånda! Har det helt grusomt, og dette gjør at vi ikke skal ha flere barn, selvom vi kunne tenkt oss 3 stk blir det med 2.....

Skrevet

Føler med dere! Plagene mine er peanuts i forhold...Jeg sliter litt med å gå, særlig i trapper og oppoverbakker, men er jo tross alt bare fire dager til termin, fikk vondt for en ukes tid siden...

Men bare nå føler jeg på den hjelpesløsheten, og at jeg ikke kan være der 100% for datteren min...

Så lykke til og god bedring alle sammen!!!!

Skrevet

jeg ble satt igang forige gang 3 dager før termin pga bl. Jeg ringte inn og ba om det den dagen pga lammelser. Hadde det på samme måte som du. Det er like ille/verre nå også, og skal sette igang med modningsakkupunktur fra uke 35+5 og ha intensiv modningsakupunktur behandling fra uke 37 for å være så moden som mulig så tidlig som mulig. Skal få henvisning av legen min i uke 36 til fødepoliklinikken, for å snakke med de om igangsetting før termin. Da gjelder det å være så moden som mulig, siden de neppe setter meg igang om jeg er umoden. Håper på igangsettelse i uke 37/38 denne gangen. Har to sykehus å velge imellom, så møter jeg motvilje, prøver jeg det andre sykehuset. (og blir jeg alt for desperat og ingen hjelper meg, ringer jeg det samme sykehuset som satte meg igang forige gang, men tviler på at jeg orker det da) men fint mentalt, å ha backup plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...