Gå til innhold

Orker ikke ny bomtur til sykehuset!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset med modningsrier med 6. min mellom og 2 -3 cm åpning for ei uke siden, og de sendte oss hjem. det var et skikkelig slag i trynet, for eg har slitt litt med angst, og har derfor blitt lovd igangsetting før/på termin hvis ingenting skjer av seg selv.. hadde da tlfavtale med angstjordmor på torsdag, der eg fikk beskjed om at "dumt du har termin i påsken, for da kan vi ikke hjelpe deg" (som om de akkurat har funnet ut at oj, 9.april er i påsken gitt...) - følte meg ikke akkurat tryggere da nei...

MEN:

Idag føler eg det er noe annerledes, får liksom tungt for å puste når disse riene/modningsriene kommer, og det er ømmere nede i magen og på sidene. har prikka de inn på den timeren på nettet, og de er oppunder 5 min mellom, og varer nesten 1 minutt.

Har skikkelig angst for å bli sendt hjem igjen fra sykehuset (er 1,5 time unna), så eg er jo redd for å ta kontakt med de i tilfelle det er nok en falsk alarm...

Hva ville dere gjort?

Er forresten 2.gangsfødende som har termin på torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg så godt, Vestlandsspire. Er førstegangs, så jeg har nok ikke noe godt råd å komme med, men du bør jo sikkert ikke vente for lenge med å ta kontakt når riene kommer såpass tett og du har såpass lang vei. Ringe dem og håpe på å få en fin jordmor på tråden?

Har selv vært våken i hele natt med 10 minutter mellom riene (?). Krysser alt jeg har for at dette er ekte vare.

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for det Ranni, er så vanskelig å avgjøre om det er på gang syns eg.. når vi fikk prinsessa så reiste vi ut med rier med 4 min mellom, som ikke var vonde i det hele tatt - ble ikke vondt før de tok vannet på sykehuset - så eg vett jo det går an å ha rier som jobber selv om de ikke er vonde... Årrh, hadde det bare vært en fasit!

Masse masse lykke til til deg og, krysser fingrene for oss begge!!

Skrevet

En fasit som kom sammen med et vindu inn i magen så man kunne kikke på babyen :-) Er så utålmodig på å treffe ham...

Tvi, tvi til oss begge!

Skrevet

sitter her fortsatt med tvil eg altså, har nå vært hos legen, og han sa eg IKKE hadde åpning - noe eg syns er veldig rart, siden eg hadde nesten 3 cm på onsdag! Føden mente eg skulle føle på det selv, eg var "hjertelig velkommen".. Og de sa at det ikke gikk an at åpningen lukka seg om det først var blitt åpning...

Skrevet

Hei!

Det du skriver virker veldig kjent. Jeg synes du ikke skal være redd for å ta en tur på føden, bedre det enn å sitte hjemme og være usikker. Særlig når natta kommer på! Riene dine virker jo ganske tette også da

Er også annengangs og sliter med angst for å føde pga stort barn som endte som keiser sist. Har vært på vekstkontroll som viser en baby som bare er 20% over snittet, så da ble keisersnitt skrinlagt. Er lovet igangsetting på termin 12.,selvom det er i påsken! Har i tillegg fått modningsakupunktur og blitt strippet. Har hatt mye kynnere, men fra fredag har jeg hatt veldig vonde rier som jeg må puste meg gjennom. Pluss tegningsblødning. Dessverre uregelmessige rier, 5-20min imellom. I går var det bare 2cm åpning her, så dro hjem igjen fra kontroll. Er nå helt utslitt, så jeg ringte føden i stad. Ble enige om at jeg skal komme inn i kveld og overnatte med ei "sovedose". Er ganske fortvila, men føler allikevel at damene på føden står på for å hjelpe!

Lykke til!

Skrevet

Ja, mi jente var og stor, og det ble nesten ks hos meg ( låg feil med hodet og overlegen bestemte ks og hadde klar operasjonsstue - akkurat da snudde ho seg og pressriene begynte).. Er derfor eg er lova igangsetting eg og, men neeeida...

Har bestemt meg for å være hjemme i natt hvertfall, for å se om det tar seg mer opp.. Masse lykke til til deg, håper du får en god fødselsopplevelse denne gang, og at du får hvilt deg litt først!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...