Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg "kjenner" ei dame som først fikk barn med en mann, som ikke ville ha barn (og burde hatt vett nok til å dra på en dong). Hun sa hun gikk på pilla osv. Nektet deretter lenge for at det var hans og tilslutt lot ham treffe gutten når han var 6 mnd og de fikk svar på dna. Nå er denne gutten blitt noen år og hun er fremdeles singel, men det er slutt på stønader og slikt, og nå har hun vært en ny tur på byen og gjort det samme igjen. (jenta har jobb altså, så det er neppe for de "fantastiske" stønadene) Hun venter nå et nytt barn, med en ny mann, som IKKE vil ha barn. Jeg blir provosert jeg, over damer som lyver på seg prevensjon og får barn med menn som ikke vil ha verken dama eller ungen. Blir du?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Klart de er, hun bor jo fremdeles hjemme med mor og far!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Utrolig at mannfolk ikke slutter å tro på at damer de har tilfeldig sex med bruker prevensjon... Og hvis jeg var mann ville jeg antatt at en single dame, som gjerne har tilfeldig sex, og som går på p-piller er litt "laus", og hadde derfor ikke tatt sjansen på sex uten kondom. Pokker heller, det florerer av kjønnssykdommer, skjønner ikke at folk tør holde på sånn... Alle kan ha seg med hvem de vil for min skyld, men da bør man bruke kondom, unger kan man lage med en partner som er klar for barn... Men konklusjonen min er, at disse mannfolka ikke kan sutre i ettertid, alle har vel hørt om kompiser som har blitt "lurt" etter en natt på byen? Tror de at det ikke skjer akkurat dem? At akkurat den dama de høvler over nødvendigvis er ærlig? Og uansett om hun faktisk bruker p-piller, smittefaren er der uansett...
Gjest Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Strengt tatt enig i at det ikke er synd på mennene, er du gammel nok til å ha sex er du gammel nok til å vite hva følgene kan bli... Og ta konsekvensen av dette! En mann som ikke ønsker barn bør ikke komme til meg og syte når han har hatt ubeskyttet sex, for å si det sånn... Men når det er sagt så synes jeg også sånne kvinnfolk er mildt sagt forkastelige. Spesielt om det er tilfelle at de planlegger det uten at mannen vet noe. Det KAN vel hende for alt du vet, at damen du kjenner til bare har hatt uflaks? (med mindre du har info fra sikkert hold på at hun ikke har tatt p-piller da) At hun faktisk gikk på p-piller, men at de ikke har vært helt pålitelige? det hender jo, i grunn.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Da synes jeg hun heller kunne ha dratt til Danmark! Det er jo en mye bedre løsning for alle. For alt hun vet så er den vorende faren en psykopat som ender opp med å drepe både henne og ungen. Eller så var han hiv-positiv eller noe slikt. Man vet aldri med sånt, så kondom er et must. Men selv om man faktisk bruker pille eller kondom så risikerer man alltid at dama kan bli gravid, så ved frivillig sex så må man tenke på konsekvensene.
.Ann. Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 AHHHRGGG Jeg blir gal. sneversynte menneske. Framstillinga di beskriver jo et menneske som ja, går litt utenom konvensjonene, det skal jeg gi deg rett i. Jeg hadde nok personlig ikke tatt et slikt bevisst valg. Men hva vet du egentlig om omstendighetene? det er mange som kommer i denne situasjonen og velger abort. Syns du det er en greiere løsning, så du skulle slippe å bli provosert? jeg er sikker på en ting. og det er at hun ikke handler utifra hva du mener om saken.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Så du synes det er greit å pule på seg unger etter et natt på byen? Med en far som såvisst ikke vil ha barn? Jeg mener at manfolka kan takke seg selv, de kan tre på seg gummi, men det er IKKE ok at jenter gjør sånt heller... Man kan ikke si man "kommer opp i situasjonen", hvis man faktisk påstår at man bruker prevensjon, uten at man gjør det. Da er det faen meg en bevisst, og forkastelig handling. Hvis man ønsker barn, men ingen mann, da får man som nevnt over her, dra en tur til Danmark...
.Ann. Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 jeg mener at av og til skjer faktisk ting som ikke er planlagt. Og da mener jeg det er bedre å bære fram barnet en å ta abort, om en har mulighet til det. Mener du det samme dersom det er resultat av f eks voldtekt? vet du noe om slike omtrendigheter i denne saken? det er godt mulig du har rett i at hun er et umoralsk menneske, men jeg føler egentlig slike stempel er litt unødvendige, og foretrekker å forholde meg til de faktiske forholdene. hun skal bli mor. ferdig med det. Hvordan er vel egentlig en privatsak.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Denne dama har gjort dette med viten og vilje fordi hun ville ha barna. Mennene er ikke tilfeldige utvalgte på byen, men noen hun har hatt vennskapsforhold med over tid i forkant, noe som jo gjør at de stoler på hva hun sier. Med første mannen (som er min beste venn) ønsket hun også et forhold i ettertid, når det ble kjent at det var hans barn. Han følte seg lurt i stry og var naturlig nok ikke interessert i det. Men har påtatt seg fullt ansvar for sitt barn, uten betenkeligheter. Som han selv sier, det jo mitt barn, og barnet kan ikke klandres, og skal ikke lide for dette. (det selv etter at mor og han hadde privat avtale det første halvannet året, for så å gå til NAV å hevde hun ikke hadde fått penger, og få bidraget enda en gang. Han var dum og ga henne pengene i hånda ved levering av barnet etter samvær) Mann nummer to vet jeg lite om bortsett fra at de har hatt et vennskapsforhold, på lik linje med mann nr 1. Mann 1 hevder "hun har gjort det igjen". Mann 2 krever DNAtesting, og har uansett sagt at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 syns vel heller synd på henne, det kan jo ikke være så greit å ikke finne den mannenman vil ha. men være så babysyk at man velger en hvem som helst. for hvertfall og få noe av det livet man ønsker. jo det er dumt ålyve påseg prevensjon men men burde faktisk i dag velge å brike kondom, for å unngå kjønnsykdommer også ikke bare tenke at det viktigste er at hun ikke blir gravid og stole på eidem ikke kjenner at hun faktisk har prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Det er ikke SÅÅÅÅ gøy med barn da.. Hadde aldri giddi å fått barn om jeg ikke hadde noen å "dele byrden" med.....Skjønner ikke den babysyken jeg altså,- en gang,-greit,- men å gå for barn nummer 2,-alene??? Har man ikke lært,- eller er det bare jeg som synes det er arbeidsomt med barn?? Våkennetter og tidlige morgener..Koselig, javisst,- og barna mine er det beste jeg har,- men utrolig glad jeg har en pappa som stiller opp... Ikke tvil i min sjel om at jeg ALDRI hadde gått for å få barn om jeg ble alene med ansvaret for det,-ikke etter at jeg av ERFARING vet hvor mye arbeid det er med det..Men mulig jeg bare er overhysterisk og legger for mye i det å være mor.... Og har jo hatt regelmessig sex i ti år med min samboer..Aldri hatt "Uhell" vi..Barn ble det bare når vi ville,- måtte til og med ha sex FLERE ganger før vi fikk det til (i løpet av den måneden vi prøvde,- begge ganger) Snedig,- i stabile, faste forhold er det sjelden uhell, men de som er i "ustabile" forhold/singel, DE har uhell..Burde ikke statisikken vært motsatt???? Dessuten,- "Uhell" er det ikke noe som heter..Har man ubeskyttet sex på fredag, kjøp angrepille og ta på lørdag..Har man på lørdag, så er det tidsnok å ta på mandag..Ikke er man fysisk gravid enda, så det er ikke "drap";- så hva er problemet egentlig?? Ikke anbefalt prevansjon,- men som sagt,- er man "Uheldig";- hvorfor ikke knaske noen slike den "ene" gangen da?? FOr det er jo slik at det er "den ene gangen" man "Ikke passer på" at man blir gravid,- eller??? Huff,- ble krast dette,- skjønner at verden ikke er så svart/hvit..Men det er så UTROLIG mange voksne mennesker der ute som puler på og lager barn for moro skyld..Også skylder de på at de"måtte ha en pause fra p-piller",- ikke tåler kondomer, ikke tåler ditt eller datt...Og så går det barn rundt omkring med foreldre som ikke gidder og bry seg om de...For når babyen er blitt stor, litt mindre nusselig og farget av mamman og pappan sine krangler og holdninger til samfunnet generellt så er det ikke så gøy lenger....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 hvordan vet ho at de ikke vil ha barn om det er en one night stand? Pleier det liksom være et samtaleemne. Og hvordan vet DU at hun ikke går på ppiller hvis hun sier det? Det er mulig å bli gravid på pilla, jeg vet for har blitt det selv. (men heldigvis for meg så var det med mannen min som gjerne vil ha masse barn.) Og disse mannfolka burde faktisk være gammle nok til å vite at man skal ha på kondom når man har en one night stand, er ikke bare graviditet man skal beskytte mot tross allt. Det er mye man skal vite om saken før man kan dømme andre. Jeg antar at dette ikke er en venninne av deg (for da hadde du aldri skrevet dette.) Så da må kunnskapen du har om det komme fra rykter. Og hva du tror du vet om saken trenger ikke være sannheten. Sånn ellers hadde jeg for mange år siden en samboer som ikke ville bruke kondom og jeg gikk ikke på pilla. Hele tiden var jeg klar med han at jeg kom til å beholde om jeg ble gravid. Og det godtok han. men den dagen jeg ble gravid flytta han ut og fortalte alle som ville høre at jeg hadde lurt han. Sagt at jeg gikk på pilla, sagt at jeg skulle ta abort hvis det ble barn utav det.Samtidig sa han at jeg hadde kastet han ut noe som overhode ikke var sant det varhan som dro på sitt eget ønske og eneste grunnen var fordi han ikke ville være pappa. Og det er sikkert mange som trodde på han også. Så hva med å slutte å bry deg om hva andre gjør og passe på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #14 Skrevet 6. april 2009 Her er "min" historie: Min bror hadde pause med dama, vært sammen en del år og kommet til det punktet hvor de enten skulle stofte familie eller gå fra hverandre. Så de valgte å gå fra hverandre å forbli venner. Min bror var interessert i å være singel en stund, men han traff en dame som er noen år eldre enn han, hun hadde en datter fra før (aldri vært sammen med barnefar). Hun ville selvøflgelig bli seriøs med han, men han valgte å holde litt avstand da dama var litt for innpåsliten. Hun ble gravid, og vi i familien ante ingen ting før en uke før termin. Han hadde aldri fortalt om dama engang, så vi fikk jo sjokk over at han plutselig skulle bli far og holdt det hemmelig så lenge. Vi fikk hilse på henne, men hun var ikke stort interessert i oss som famile til ungen. Det var første gang mine foreldre ble besteforeldre, og jeg tante. Min bror prøvde å gjøre så godt han kunne for å være far til barnet, men hun stengte han ute. Hun sa at han enten fikk flytte inn og gifte seg med henne, eller så fikk han ikke se barnet sitt. Det ble etterhvert rettssak, så han får ha sønnen sin 30% eller noe, men nå er hun ikke interessert i han eller barnet lenger, så barnet er hos han stort sett. Hun er "sammen" med en ny fyr. Min bror er sammen med eksen igjen, og det er blitt "deres" barn. "Lykkelig liten familie". Jeg er bare så glad jeg ikke har det slik selv...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #15 Skrevet 6. april 2009 Forresten, moren inrømmet til min mor (barnets farmor) at hun ble gravid med vilje for å beholde min bror.. Men når min bror ble sammen med eksen igjen slo hun fra seg barnet. Hilsen 12:42
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #16 Skrevet 6. april 2009 Jeg er bare så enig med deg i det du skriver... Hadde jeg ikke hatt en mann, hadde jeg heller dratt til Danmark en tur og kjøpt sperm der, det er jaggu mer ansvarlig, og ikke minst ærlig enn å lure en eller annen stakkars mann... Da slipper man også å få barn med en mann som man ikke kjenner noe særlig, og som viser seg å være en drittsekk... Leser jo så mange innlegg om idioter av noen fedre her inne... Selv har jeg hatt et sexliv fra jeg var femten, er nå førti. Og jeg har neimen ikke pådratt meg hverken unger eller kjønnssykdommer i løpet av de periodene jeg har vært singel. De tre ungene jeg har født har vært planlagte. Og jeg går ut fra at jeg ikke er hverken spesielt heldig, eller så utrolig intelligent som klarer å bruke prevensjon/få sexpartneren til å bruke kondom...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #17 Skrevet 6. april 2009 Hvorfor i alle dager blander du voldtekt inn i denne diskusjonen? Eller de som blir uplanlagt gravid? Vi snakker her om damer som bevisst juger for en sexpartner om at de bruker prevensjon... Og ikke kom og påstå at de damene ikke eksisterer... Og det er ikke en privatsak så lenge det faktisk er en mann som skal bli far, damene har jo ikke befrukta seg selv? Og det er et barn inne i bildet, et barn som fortjener to foreldre, ikke en far som i forbannelse over å ha blitt lurt nekter å ha kontakt med ungen... Men fortsatt mener jeg at menn bør ha hørt mange nok slike historier, så de bør ikke stole på damer som sier de bruker prevensjon, og tre på seg en kondom. Pokker heller, til og med damer med samboere lurer jo sine uvillige menn... Oooops pilla virka visst ikke... Så hvis jeg hadde vært mann med en svært så babysyk samboer, så hadde ikke jeg stolt på p-pillene...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #18 Skrevet 6. april 2009 Mannen har selv ett ansvar for å kle på seg dersom han ikke ønsker å bli far. Det er en kjensgjerning at det finnes "mange" damer som gjør det på den måten. Og er man så naiv og dum at man tror det ikke skjer seg selv, vel ern med på leken mån tåle steken...
Gifteklar:0)) Skrevet 6. april 2009 #19 Skrevet 6. april 2009 Syns kvinnfolk som holder på sånn er helt blåst! De tenker jo ikke mye på barnet sitt beste, når de tvinger på menn unger de ikke vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå