Magdalena81 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Kjedelig å være opp alene på nattestider og tyde signaler i kroppen:-) Lar mannen sove foreløpig...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Ja eg er våken, og skulle akkurat til å svare på innlegget ditt fra i sted, skulle skrive at det høres jo ut som om du har rier! )) hvordan er kroppen nå da??? gøy
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 jeg er også våken.... kjedelig egentlig.. noen som holder på å føde eller ?!?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 ja, jeg tror magdalena81 er igang, og nå har det gått "lang tid" uten at hun har svart, så hun har vel vonde rier, eller kanskje vannet gikk????? hehe eller hun sovna.....
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 hehe får håpe de går bra hvertfall... spennende da
Magdalena81 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2009 HERREGUD, vannet mitt gikk! Det hadde jeg aldri trodd skulle skje, var sikker på det var falsk alarm! Snakket med føden og de vil jeg skal vente på sterkere rier og at de kommer tettere... Men nå har de selvfølgelig dabbet litt av da, uansett ikke lenge igjen til jeg får se snuppa nå! Har gitt mannen soveordre så lenge han klarer! Hehe! Så da er det meg, vannet som renner, noen pinglete rier og film! Jippi!
Ranni Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Jeg er også våken, med jevnlige kraftige kynner/rier. Som førstegangsfødende er jeg litt usikker på hva det er... Tar tak rundt magen og ryggen, men er ikke veldig vonde. Har på en måte en topp ganske med en gang og så roer de seg ned. Varer i ca 1 min og kommer ca hvert kvarter. Har vært sånn nå siden halv ti i går kveld. Kan det være "the real thing"? 5 dager over termin forresten og slimproppen har gått i helgen... Masse lykke til, Magdalena81!
Magdalena81 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2009 Det kan jo være "the real thing"! Jeg er også førstegangs...jeg hadde liksom litt følelsen på at det var rier tidligere, men turde ikke si det høyt på en måte! Hehe, høres merkelig ut! Alle sier jo at man VET det når det er rier, men det gjorde ikke jeg selvom følelsen av at ting var litt annerledes var der! Jeg er mye mer rolig enn jeg trodde jeg skulle være etter at vannet gikk, kanskje jeg klarer fødselen uten panikk! Det hadde vært deilig!:-) Jeg har forresten ikke sett snurten av den berømte proppen...bare masse kynnere tidligere og mensensmerter som har gjort at jeg har skjønt at det har nærmet seg. Håper du er i gang du også Ranni! :-) Og lykke til til alle som tror og håper fødselen er rett rundt hjørnet!
guttemams 04*05*09 Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 Da måtte eg og stå opp, våknet av ganske intens smerte nedentil, og har hatt noen tak med 15-20 minutters mellomrom.. Har blitt lurt noen netter før, så eg skal være heeelt sikker på at dette er "the real thing" før eg vekker noen som helst.. Spennende!!
Magdalena81 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2009 Åh, så gøy! Er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før snuppa er ute etter at vannet har gått? Jeg har liksom ikke fått tilbake riene ordentlig og blir bekymret for at de bare skal utebli nå... Får vel sette igang igjen med å stimulere brystvortene, det var det jeg gjorde før riene startet i kveld...tenk at det skulle fungere! Hehe, jeg må le! Er du førstegangs Guttemamma?
Ranni Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 Hm, nå dabbet det litt av her... :-(. Vel, jeg får utnytte det til å prøve å få meg noen minutter på øyet. Så bra at du er rolig, Magdalena81 - det er jeg også. Masse tanker i hodet (som nok kan hindre meg fra å få sove, men vi får se), men det er mest at jeg gleder meg sånn til å se gutten vår :-)
guttemams 04*05*09 Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Nei eg e 3 gangs:) Men begge mine fødsler har startet med vannavgang, hvor det ikke skjer en dritt etter det desverre. Så det er ihvertfall ikke oppløftende i forhold til din situasjon... Har måttet på kur til slutt for å få de ut... Fikk kur etter så og så mange timer pga infeksjonsfare. Uansett er det ikke lenge til du har nurket ditt i armene:) Så derfor er eg usikker med disse takene eg har no, føler meg førstegangs siden eg ikke har startet en fødsel med rier- hvor sterke skal de være, er dette kynnere osv? Tenkte eg skulle finne den web-siden hvor en kan telle rier, for å se hvor lenge de varer osv.. Lykke til da, kan komme rier haglende på deg anytime now:)
Magdalena81 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 6. april 2009 Lykke til med hvil på øyet Ranni, jeg krysser fingrene for at det tar seg opp igjen for deg også! Og hvis du ikke får sove så kan jeg anbefale og knipe på brystvortene til de blir gule og blå, eller hvertfall kjennes sånn ut! ;-)
Magdalena81 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. april 2009 Så ikke at Guttemamma hadde svart med det samme:-) Jeg fikk nettopp en kraftig rie, så det er vel bare et godt tegn, håper jeg ikke må settes igang igjen siden det begynte med rier liksom... Det "smalt" plutselig inni magen også kom DEN intense rien! Merkelig greier dette her! :-) Her er forresten en side som du kan benytte deg av Guttemamma: http://baby2see.com/contractions_timer.html
Magdalena81 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 6. april 2009 Nå begynner riene å ta godt tak gitt, ser ut til at det blir føden på meg på morgenkvisten om ikke før! Da melder jeg meg ut for i natt, må konsentrere meg litt om pusten kjenner jeg! Og prøve å slappe av inn i mellom! Vi snakkes plutselig igjen! Lykke til videre alle sammen! :-D
Gullkornet! Skrevet 6. april 2009 #16 Skrevet 6. april 2009 Jeg er også våken! 40+1 i dag og vannet har nettopp gått i en enorm foss! Er 3.gangs, men er rå nervøs nå.
guttemams 04*05*09 Skrevet 6. april 2009 #17 Skrevet 6. april 2009 Velkommen gullkornet:) Har rier fra 4-7 minutter mellom, men ikke verre enn at eg har tatt meg en dusj,og pakket litt. Har jo 10 mil til sykehuset, så det blir nok ambulanse på meg etterhvert... Vil ikke rope ulv, så eg tør ikke kontakte noen ennå.. Har ikke fått de to andre på rappen,så det kan vel ta tid denne gangen og.... Rier med varighet fra 40-60 sekunder, for korte? Anyone?
Gullkornet! Skrevet 6. april 2009 #18 Skrevet 6. april 2009 Har også fått rier, men veldig uregelmessige. Hvis du har 10 mil til sykehuset synes jeg absolutt ikke 40-60 sek er for korte. Lykke til!
Ranni Skrevet 6. april 2009 #19 Skrevet 6. april 2009 Det lysner ute og fuglene kvitrer. Og det er fortsatt ganske stabilt 10 minutter mellom. Ikke er det blitt vondere i løpet av natten heller. Døser imellom, men ingen søvn på meg. Blir nok til at jeg ringer sykehuset når mannen står opp om halvannen time og hører hva de synes. Håper uansett denne natten ikke har vært helt forgjeves... Koselig å ha litt selskap i natten, damer :-) ...spent på å høre hvordan det går med deg Magdalena81... ..og dere andre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå