Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Vi er invitert i bryllup 22 august. Jeg har termin 4/8-09. Sist fødte jeg 5 dager over... Vi er som sagt invitert i bryllup 22/8 med den lille da (storesøster kan være hos besteforeldre), men er usikker på om vi skal takke ja eller ikke....Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 er i samme situasjon, og spurte om vi kunne takke ja nå (svarfristen gikk nettopp ut) men med forbehold om at vi eventuellt måtte trekke oss om det ble for tett oppi fødselen. Det var helt i orden, de sa de skrev oss opp på listen, å så måtte vi bare se det an etter fødselen hva vi velger å gjøre:) Vi er invitert til kaffien og festen på kvelden da, og noe jeg faktisk tenker på, er at ofte begynner folk å bli på en god snurr da. Og jeg er noe usikker på om jeg har så lyst å ha med meg en såååååååå nyfødt baby på en est med masse fulle (og gamle kjente) folk som kanskje kommer til å "dikke" i overkant mye med det bittelille nurket... Kanskje babyen får være aldeles i fre da, men dette er no en mors-instink-tanke som har dukket opp i hodet mitt da
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Dattern min var nøyaktig en uke gammel da jeg hadde henne med i bryllup. Det var nær familie av pappaen hennes, så vi måtte liksom dra. Men det gikk strålende, hun sov i bagen på et eget rom ved siden av det vi var i. Vi bodde et par hundre meter fra festlokalet og kunne trille hjem, og jeg var selvfølgelig edru:) Nå er denne datteren min gravid, hun har termin i mai, en uke før lillebrorens konfirmasjon, så mulig barnebarnet mitt også får en tidlig debut i selskapslivet... Selv om konfirmasjoner gjerne er litt mer stille da;)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 I svigerinnen min sitt bryllup kom et vennpar av de med sin to uker gamle baby til kaffen. Ingen var fulle for vi hadde jo bare spist mat og drukket litt vin til liksom. Så lille babyen fikk gå fra det ene fanget til det andre og ble beundret til de grader, hi hi. De ble ikke så lenge, men de var i allefall innom. Hadde forstått det veldig godt dersom de ikke kom, det var jo tross alt litt utenfor allfarvei for de også. Men hun hadde vel overskudd til å komme, det er jo ikke alle som har det to uker etter fødsel heller. Takk ja, med forbehold om å kunne se det an. Dersom dere ikke klarer en hel dag, så kan jo alternativet være å komme til vielsen og en liten tur innom til kaffen, tidlig på kvelden før ting "tar av" (hvis dere forventer det).
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Hei! Det går kjempefint å ta med nyfødt baby i bryllup dersom dere kan orke det selv! Det er et veldig godt råd å spørre om dere kan spørre å få plass litt nede i lokalet ved døren, slik kan dere ha et øre/øye til vogna og dere kan gjemme dere litt bort til amming og diverse under middagen uten å måtte gå forbi 30 gjester som må flytte på stolene for at dere kan komme forbi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå