Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Nettopp flyttet i en ny leilighet, jeg og lillegutt (litt over en mnd siden ca). En uke ca etter vi flyttet inn fikk jeg sms fra utleier at hun skal legge ut leiligheten for salg! Ah! Blir så frustrert. Så forrige uke ringe en eiendomsmegler meg, og sa det var noen som ville komme å se på leiligheten. Så ringe det en mann som skulle komme å ta bilder av leiligeten. Har jo ikke pakket ut alt ennå! Det ene soverommet har jeg foreløbig som et lagringsrom. Dagen etter vi flyttet inn kom det noen som skulle ordne kjøkkenet, og skifte noe rør der. Da måtte vi rømme en natt/dag til en vennine, da de måtte ta vannet en hel dag. De reiv ut halve kjøkkeninredningen, så i den mnd jeg har bodd her har jeg bare hadd halve kjøkkeninredningen (de ble ferdige nå på fredag!). Resten av kjøkkeninredningen plasserte de i gangen og i hjørnet av kjøkkenet, lister med spiker på gulvet. Altså, den tiden jeg har bodd her har jeg bare hadd halve kjøkkenet, masse rot, og en leilighet som hun tydeligvis har lagt ut for salg. Jippi. Det er vell ikke stort jeg kan gjøre, men fytti - så irriterende.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Det er jo utrolig dårlig gjort. Du burde slippe leie for perioden i det hele tatt. Si at du har kontaktet advokat. Man behandler ikke folk slik. Tydelig at hun bare ville ha inntekt mens hun ventet på salget. Frekt som faen! Stakkar deg, ikke lett å finne ny leilighet på en fjert heller.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Synes det er veldig merkelig av den som leier ut å ikke informere deg om at den kanskje skal selges, men så lenge du ikke har noen kontrakt på hvor lenge du skal leie, tror jeg nok utleier har retten på sin side. Jeg hadde nok prøvd meg på å få tilbake husleie jeg hadde betalt siden leiligheten har blitt "rivd i stykker", og at det ikke var et halvt kjøkken osv du betalte for å bo med, men vet ikke om du kommer så langt med det, men verdt et forsøk!
Skogro Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Sjekk på nett om det er et forbund du kan kontakte, dette kan jo ikke gå an!! Noen rettigheter må du vel ha. Har selv en leil til salgs og leier den ut men har lagt salget på is nå, de har bodd der ett år. De vet grunnen til at jeg leier ut og de vil seff få beskjed den dagen den vil legges ut igjen. dette må du sjekke ut!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Takk for svar. "Alle" de andre sier også jeg skal klage på husleien, betale halve husleien eller noe. Men, jeg 'tørr ikke', vil ikke lage noe bråk. Jeg spurte henne hvordan det ble om den ble solgt, da hadde jeg fortsatt mine 2 mnd oppsigelsestid. Men, når jeg først flytter til en plass vil jeg jo vite og være trygg på at vi fortsatt kan bo her. Kjipt å tenke på at vi muligens må ut her ifra igjenn, har jo ingen glede av å bo her da, når alt er så 'usikkert'. Er ikke 'bare bare' å flytte 'heletiden' når man er alene med en liten sønn. (vertfall ikke når flytting er en negativ ting i en evt rettsak). Vil ha meg et hus jeg, mitt eget hus! Dette er frurtrerende! Trodde vi kunne slå oss til ro her jeg.. Men neida..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Fy f for ei bi**h, saumfar kontrakten din, jeg trur det skal stå noe om dine rettigheter der angående dette. Det er masse masse regler og lovverk for at slikt ikke bare kan skje. Hun skulle leie ut leil i den stand den ble vist deg. kan ikke begynne å rive opp kjøkkenet da!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Hvis du ikke har kontrakt så gjelder fristene i husleieloven, så sjekk dette.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 At boligen selges er ikke grunn til å si deg opp, du kan trygt bli boende: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023894218.22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå