Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får jeg ikke av en eneste flekk? Nå skulle jeg vaske en ny genser med kako på.. Gikk ikke av. Bruker sikkert for mye milo.... Jeg har inntrykk av at jeg ikke får av noe jeg... Bodyene i samme maskina kjennes ut som om det er for mye vaskemiddel i....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv sitronsåpe på fuktet plagg før du vasker som vanlig. Såpen selges i store stykker på bla babyshop. Ang kakao kan jeg ikke love at den tar flekken, men den tar de aller fleste andre flekker. Fikk selv kakao på et nydelig babyteppe, det er enda noe flekk igjen men så glemte jeg å ta på såpen før jeg vasket en runde på 30 grader, mulig jeg "brente" inn flekken...

Skrevet

Når det gjeldt ull er det å vaske plagget for hand. Da går flekkene fortere vekk. OG gjer ein ikkje det, så sliter ein med å få flekken av.

Regel når 1 når det gjeldt alle flekker. Ta flekkene før dei får satt seg skikkeleg. Gjeldt til og med avføring.

Skrevet

Åssen vaskemaskin har du?

Jeg har også følelsen av at klærne ikke blir vaska engang på ullvask - vi har en gorenje (veldig fornøyd med alt anna på maskina, men ullvasken tar jeg for hånd, for den er ubrukelig). Bodyer og den type ullklær kjører jeg hemningsløst på vanlig 40 grader, men jeg tør ikke være like hensynsløs når det kommer til hjemmestrikka ting... og maskinullvasken vår tar ikke engang sand som ligger i vrangborden på vottene :( Helt elendig. Så etter mye irritasjon håndvasker jeg det i stedet for å kaste bort tid på å kjøre i maskin.

Skrevet

Synest det setter seg veldig lett i ulla jeg også.

Gnikker ofte plaggene litt for hand. Særlig om det har blitt rotet med feks yoghurt. Da er det kun litt gnikking som gjelder. (Har prøvd å hive det rett i maskinen, men da kom det ut igjen med "pulver" som lå igjen i fibrene)

Ellers så tar jeg mile rett på flekkene og lar det virke en stund før de går i maskinen.

Det må gjøres samme dag. Helst med en gang, får best resultat da.

Jeg er veldig glad i ullplagg fra Cubus. De er gode og billige -> da gjør det ikke så mye når det går galt.

Nøstebarn osv liker jeg ikke kvaliteten på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...