Blind Gudinne Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Fordel : Hadde ikke mensen på de åra jeg brukte den ( var det 2 eller 3 år jeg brukte den tro?) Ulempe: La på meg 30 kg på ca 6 mnd =( Venninna mi la ikke på seg, men hadde til gjengjeld blødninger i hytt og gevær. Blødde i 2 uker, opphold på 1 uke, blødde igjen noen dager for deretter å ha opphold igjen none dager. En tredje venninne av oss merket ingenting. La ikke på seg og fikk heller ikke blødninger.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Fordel: Hadde ikke mensen det året jeg brukte den Ulempe: La på meg 25 kg på 6 mnd... bare for å ha kopiert Fjerteberte her Tanta mi har gått på den "i alle år" og legger ikke på seg noe...ikke mensen heller...
mirredutt Skrevet 5. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2009 Oi, det var stor vektøkning på kort tid. Har lett for å legge på meg så da tror jeg nok ikke at jeg skal vurdere p-sprøyta. Legger på meg at p-piller også...
mammatilpia Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Har ikke brukt den selv, men vet om en dame som ikke tålte den. Med p-piller kan man slutte på dagen om bi-virkningene er store, men med sprøyte har du hormonene lenge i kroppen.
tiamor Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Jeg er superfornøyd!! Ikke lagt på meg, ikke mensen. Ingen humørsvigninger, bare fryd og gammen:))
~Roskva~ Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Har ikke prøvd den, men ei jeg kjenner fikk den uheldige bivirkningen at hun verket tålte lukta av mannen sin, eller at han tok i henne. Trengte ikke prevensjon, da, nei... Virkningen holdt seg i rundt tre måneder :-(
Gjest Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Udelt misfornøyd. Hormonforstyrrelser i flere år etter at jeg sluttet å ta den, jeg tok to sprøyter. Hormonkurer i 2 år for å få igang mensen, ufrivillig barnløshet og en eggstokk som for alltid er ødelagt. Forstyrret stoffskifte som følge av hormonbehandlinger. Jeg er ikke den eneste jeg kjenner som har slitt med alle disse bivirkningene, eller flere av dem.
susemor-3 små Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 Jeg har aldri turd å prøve den selv. men har hørt at folk sliter med bivirkninger lenge etter på som f.eks bortfall av menstruasjon og store problemer med å bli gravide etterpå. Langtidsbruk øker også faren for benskjørhet. Som noen over her sier; p-piller kan du slutte med på dagen, mens sprøyta sitter i lenge...
lillefot Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Ikke fornøyd!!! Blødde i 3 mnd, så det var jo i og for seg prevensjon i seg sjøl!! Har hørt mange som har hatt det på samme måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå