Gå til innhold

Barnevakt med to tette, pluss en til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nummer tre, det blir femten måneder mellom nr to og tre pluss nr en på seks år.

Jeg er mye aleine med dem, og lurer på om jeg noen gang kommer meg ut av huset igjen uten unger. Lengter etter litt egentid for å trene e.l.

Jeg er allerede litt sånn at jeg synes det er for mye forlangt at noen skal passe mine to på en gang, og da tror jeg det blir enda vanskeligere å be dem passe tre... Derav to babyer.

På en måte krever jeg alt av meg selv, men har vanskelig for å kreve så mye av feks min samboer (som jobber nesten bestandig).

Er sliten akkurat nå, svangerskapet går mot slutten, en aktiv ettåring og en krevende seksåring sliter på. Kanskje jeg skal bli flinkere til å be om hjelp med en gang...

Ble rotete dette.. spm mitt er egentlig om dere hadde brukt en eller flere barnevakter til tre på denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre stykker: en på 6 mnd, en på snart 3 år, og ei på snart 5 år.

Minsten ammes fremdels mye, så det er egentlig kun meg selv som kan være sammen med alle tre over lengre tid alene. Samboer kan passe alle tre alene, kun et par timer (pga ammingen).

Vi har ikke så ofte barnepass. Men mine foreldre passet de to eldste over en lengre periode i forbindelse med fødsel nr tre. Da var mamma veldig sliten etterpå, og jeg har dårlig samvittighet fremdels. De er svært krevende begge to, og krangler mye. Svigermor foretrekker å kun passe en om gangen.

Så det kommer litt an på hvordan ungene er, og hvor "sprek" barnepasser er. 6-åringen krangler vel ikke så mye med de to minste, og det letter jo situasjonen en del. Og så kommer det an på om du skal amme nr tre osv.

En del treningssentre har sånn barnepassordning.

Skrevet

Først må jeg si som susemor,at treningssentre har barnepass,og det må du benytte!Kjempegreit å kunne levere ungene der.De har det gøy,du får vært litt alene og trent,og du slipper å spørre om barnevakt;-)

Nå har ikke jeg tre unger så tett som deg da..Mine er 10,6 og 1 år...De gangene jeg har barnevakt prøver jeg å få til alle på samme sted.

Men jeg har derimot vært dagmamma i mange år tidligere,og er mye barnevakt for venninner og søsken.Da syns jeg ikke det er noe problem å ha flere små på en gang.Har stadig unger på overnatting her,i alle aldre og det går kjempefint!Så så lenge du har en litt sprek barnevakt så tror jeg nok det går helt fint.Men enkelte besteforeldre,eller voksne uten barn selv,vil kanskje syns det er veldig slitsomt..

Skrevet

Jeg satt engang barnevakt for åtte på en gang - i alderen 3 til 13... (familiens fem (!) egne, pluss to søskenbarn av disse og en venninne av eldste jenta på 11. Slit, selvsagt, men det var helt overkommelig. Og jeg kan levende se for meg at foreldrene trengte den pausen :)

Så alt er mulig, dine tre kunne jeg tatt hvilken dag som helst om ikke jeg hadde egne å ta meg av... (dessuten er det vel laber odds for at du bor i nærheten)

Hva med å skaffe deg en fast barnevakt med litt tæl, litt fritid, og litt bruk for noen ekstra lapper i ny og ne? Noen i ca vgs-alder, for eksempel? (finnes det noen videregående med barne- og ungdomsarbeiderlinje i nærheten? Henge opp lapp der du etterlyser en som kan barnevakte litt innimellom?)

...jeg hadde helt klart foretrukket en barnevakt som kunne passe hjemme - oddsen for at det går greit for barnevakta er så mye bedre om ungene kan legge seg i sin egen seng :) Eventuelt selvsagt to stykker som samarbeidet om å passe hjemme hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...