Gå til innhold

Trenger man vognpose i august?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får augustbaby, og trodde det var greit å bruke dyne mens det er varmt ute, så kjøpe en vognpose til vinteren. Høres dette greit ut, eller bør man ha vognpose i august?

Har fler venninner som allerede har anskaffet sine.

Ja, jeg er førstegangs;)

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asså, barna i barnehagen der jeg jobber bruker dyne på høsten, og vognpose om vinteren (om foreldrene legger igjen vognpose da). Og så lenge babyen holder seg varm, er jo det det viktigste. Gjør det du føler er rett og best for babyen din. Jeg får min i oktober og kommer til å bruke vognpose fra da av, men det er fordi jeg har allerede fått en av tanta mi, så når jeg først har den kan jeg jo like så godt bruke den :)

Skrevet

Hei!

Jeg har en guttsom er født i august. Siden han er nr 2 i rekken hadde jeg allerede pose fra før, men denne tok jeg ikke i bruk før i september/oktober. Så mitt råd er - bare slapp av, det går helt fint med teppe og dyne den første tifden! Så kan du evt følge med på om det er noen gode tilbud å slå til på innen kulda setter inn og man faktisk må ha pose. Lykke til :-)

Skrevet

Det kommer vel an på hvor du bor og hva temp.en er når babyen blir født (om det blir tidlig eller sent i mnd). Har opplevd veldig varme aug/sept. Og så har jeg opplevd slutten av aug som veeeeldig kald. Men i utg.pkt kan du jo satse på dyne. Butikkene har jo åpent etter at babyen er kommet (som mannen min bruker å si, hehe), så det er jo bare å løpe å kjøpe om det skulle bli veldig kaldt.

Skrevet

Enig. Er forholdsvis varmt i både august og september, så du trenger nok ikke stresse med det. Vi har pose etter forrigemann, han ble født 30.april og vi fikk pose i fødselsgave, men den ble ikke brukt første halvåret. Først i oktober/november ble den tatt frem, når kulda satte inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...