Mamma til go'jentene Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Huff.. Er ikke gravid, og har ikke begynt å prøve. Har en liten på ett år. Hadde et tøft svangerskap, psykisk, sist gang. Og vet ikke hva jeg skal gjøre. Mannen min er ikke interessert i å drøfte disse tankene med meg, så jeg har ingen å snakke med. Jeg er så redd for at jeg skal få en baby som ikke er frisk. Jeg vet at det kommer jeg ikke til å klare. Det er en fæl tanke, men den er der. Jeg syns jeg leser om alle mulige sjeldne syndromer og sykdommer hele tiden, og jeg blir så redd. Alle rundt meg er gravid for tiden, eller har akkurat fått baby, og det har gått så veldig bra med alle. Kun friske og flotte babyer. Jeg tenker - hvor lenge vil dette vare. Det er jo alltid èn av noen som er sjansen for alt jeg er redd for, og jeg kjenner ingen av denne ene.. Det er ikke noe kjekt å tenke sånn. Vi har veldig lyst på en baby til, et søsken. Men jeg er så redd for å ikke klare å ta meg av barnet jeg har hvis det skulle være noe uregelmessig ved en eventuell ny baby. Og jeg tror ikke mannen min ville taklet det. Men vi vil jo ha søsken. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Tenker at jeg jo kan ta en tidlig UL, men det vil ikke gi klare svar på noe. Det er så mange historier hvor de ikke finner downs og andre ting, selv på tidlig UL. Jeg er for ung til å få duotest eller fostervannsprøve. Jeg har det så vanskelig med disse tankene. Vet ikke hva jeg skal gjøre.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 skjønner veldig godt tankene dine...jeg har også tenkt MYE på alt som kan være galt denne gangen (er tredje svangerskap).Det er helt normalt å ha slike bekymringer og de kommer mer og mer for hvert svangerskap.. Du skrev ikke noe om alderen din!? For den har jo stor betydning,hvertfall for downs syndrom. Et svangerskap er jo alltid en risiko og selv om man tar UL så kan det likevel være ting de ikke ser.Men stort sett så går det jo bra da og det gjør det sikkert for deg også!! Må bare prøve å tenke positivt!! Uansett må du ha lykke til videre,håper du finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå