sjøsamen Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg sliter seriøst med kvalme, vært sengeliggende nå i 4 uker, er i uke 9+2. Denne helgen har det toppet seg ekstremt, jeg får i meg mellom 2-5dl væske, hvorav mesteparten kommer opp igjen. kaster opp flere ganger hver time. Liten effekt av afipran... Har gått ned 11kg. Er det noen som har vært innlagt på sykehus grunnet kvalme? Og hvor "dårlige" var dere før dere ble lagt inn? Litt teit spørsmål kanskje, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre nå.
nygift87 Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Jeg ville tatt meg en tur til legen, de kan ta sånn prøve på om du er dehydrert osv... Har vurdert det selv.. Er nok ikke så ille som deg men er bare 7+5.. Men sliter allerede med å beholde maten og kan ikke tenke på mat en gang uten at jeg føler meg skikkelig dårlig... bedre å gå til legen med en gang )
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 DRA TIL LEGEN!!!! Håper du har gjort det idag!!! Nytter ikke gå i flere dager uten å få i seg væske. Da er det nok bedre med noen dager på sykehus og få litt væske intravenøst ja. Jeg har vært innlagt 2 ganger. Kastet opp absolutt alt jeg fikk i meg og ingen effekt av kvalmestillende. Men hadde ikke gått ned så mye i vekt som du da.
Sistah*G07*J09* Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 En venninne av meg hadde ekstrem svangerskapskvalme. Hun veide over 20kg mindre da ungen var ute, enn hun gjorde før hun ble gravid. Hun var innlagt på sykehuset 3 ganger i løpet av svangerskapet for å få intravenøst ernæring. Så visst du ikke får i deg annet enn 2-5dl væske iløpet av dagen, så burde du absolutt kontakte lege nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå