Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 ....det er som vanlig et stort etegilde! Hun er hysterisk opptatt av mat den dama, og det serveres mat og kaker absolutt hele tiden. Hun blir kjempefornærmet hvis vi ikke forsyner oss, og det er mas om mat hele tiden. Hun lager jo nydelig mat og herlige kaker, så det er ikke det det går på, men når vi kommer på fredag kveld og skal være til søndag så er det et evinnelig mas om at vi ikke spiser nok. Gubben hiver jo innpå så han blir dårlig (ikke rart han var overvektid når han flyttet fra mor), og jeg prøver å begrense meg men det er ikke lett. Vi er hjemme igjen og jeg har vondt i magen! Stakkar mage har jo fått mer mat og kaker på to dager enn den får på en hel mnd omtrent! Veldig glad for at jeg ikke bor sammen med denne dama, for da hadde jeg vært så feit at jeg ikke hadde klart å gå tror jeg :-) Puh, godt vi er der bare to ganger i året.....
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Det må være et svigermor-syndrom det der tror jeg. Har en sånn en selv! Jeg og mannen min bodde hos henne det første året vi bodde sammen, og jeg la på meg mange kilo på kjempekort tid :-( Vær glad du bare må gjennom det et par ganger i året!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Ja, for dere klarer ikke å si nei eller???? Eller spise sakte for å slippe påfyll på påfyll....?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Jaja, det kunne vært værre Jeg har ei svigermor som hverken kan lage mat eller kaker, men hun gjør det alikevel, da har magen min motsatt problem av din, og jeg må hjem og spise, hehe!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Joda, misforstå meg rett, det er veldig hyggelig hos svigermor, men det blir liksom litt mye fokus på mat.... Hun er en sånn skikkelig gammeldags bestemortype som er god og rund og som alltid har en kake i ovnen ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 He, he.... her er det helt omvendt. Vi får nesten ikke lov til å røre mat og kaker hos svigermor, for hun synes vi er for feite! Kommenterer hele tiden at vi har lagt oss ut, og når vi spiser så sier hun ting som: kanskje det er nok nå? eller er du virkelig mer sulten nå?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Høres ut som min bestemor;) Og smaker du ikke på alt, og spiser hele tiden på et eller annet, så får du høre; "slanker du deg? Du er jo radmager, så du må jo spise": Så da er det å forklare og forklare at du faktisk er mett. Men det siger ikke inn, all maten er til for å spises, og SKAL spises i følge henne. Tror noen eldre bare er sånn, og at de forbinder mye mat med mye kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå