Honningmelon Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Gutten er 5 år og jenta er snart 2 1/2 år, og jeg tror jeg blir desperat av kranglingen dems. Er ikke like ille hver dag, men syns de er i tottene på hverandre nesten hele tiden. Det er ofte eldste som løper etter minsta hele tide for å provosere, og det klarer han jo hver gang. Noe som resulterer i at minsta hyler, sutrer og griner mye. Blir jo så sliten i hodet. Også må de si noe ertende til hverandre hele tiden. Jeg føler at de mesteparten av tida krangler og provoserer hverandre, selv om de leker fint innimellom. Så hvordan er deres barn, og hvordan takler dere kranglinga? Vet ikke helt hva jeg skal finne på for å minske litt på denne kranglinga.
Honningmelon Skrevet 5. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. april 2009 Må da være noen med barn her som krangler
Lovemelikeyoudo Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 ta dem ut på tur, lekeplass, sitte å leke med dem?=)
mamma til fire små Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 mine har akkurat begynt å krangle. eldste er 2 1/2 og yngste snart 9 mnd. vi må bare UT om dagene nå. er vedig høyt støynivå når vi er inne. hyling om leker spes. fjerna gåbilen idag som begge skulle ha. i tilegg er eldste blitt veldig hardhendt når han vil kose med henne. hun har jo akkurat lært seg å reise seg ved bord og er ikke så stødig enda. han kommer jo bare å river henne overende omtrent. tror kanskje eldste ikke ser på henne som baby mer, siden hun er blitt så aktiv og kommer seg rundt overalt. mine leker også fint sammen om de vil. men da helst uten leker. da er eldste veldig flink til å "gå ned på hennes nivå", og de ler masse sammen:) dine er vel såpass store at ting kan få konsekvenser? for eksempel om de krangler om leker så forsvinner de? ellers vil jeg også ha tips.. er vel meg om 2 år dette, og med en ett åring i tilegg;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 JEssda, all day long... Største provoserer minsten, og minsten erter størsta... jeg blir GAL I HODET MITT!!! Nytter ikke leke med dem her, for da sloss dem om min oppmerksomhet, ved å dytte, grine, slå.. osv osv osv....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 De krangler hvis vi er for lenge inne =)) Men sålenge vi er ute å lufter oss hver dag så går de veldig fint sammen =)) De er veldig gode venner, men når de først krangler... så krangler de skikkelig og de er 2 og snart 5 år =))
Honningmelon Skrevet 5. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2009 Høstløv: Vi er ute vi, men kan ikke være ute hele dagen, og å sitte og leke med dem hverken kan jeg eller gidder jeg hele tiden. Ja, det hender at det blir konsekvenser med at leker blir fjernet. Men, det store problemet her i huset er egentlig provoseringa fra eldste og minsta som ALLTID lar seg provosere. I tillegg tåler ikke minsta at eldste blander seg borti leken hennes.
Honningmelon Skrevet 5. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2009 Pamlesøndag: Godt det ikke er bare her da Akkurat nå om dagen hjelper det ikke om vi er ute heller. Spetakkelet er i gang så fort vi kommer inn uansett. Merker at det har blitt mer og mer krangling ettersom minsta har blitt større. Og hun er ikke akkurat i den enkleste alderen hun heller. Eldste er i "erte-alderen" og minsta er i " slå-seg-vrang-alderen". Dårlig kombinasjon...
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Trøst for meg også, det der Evig kaos all day long! Jeg jobber, jeg er sliten når jeg kommer hjem, jeg VIL lage middag uten å måtte fly ut å passe på dem hele tida... Er vi ute skal dem jo ha alle de samme tingene, selvom de begge gir faen egentlig! ALT for å provosere hverandre! Grrrr Var såå deilig når minsten var mindre, da var det en fryd! Største var blid og fornøyd, minsten var happy.. Eneste gangene minsten er lett å ha med å gjøre er når søstra er hos pappaen sin....
Gjest Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 Mine gutter er 2 år og 4 år. For det meste leker de faktisk fint, og er greie med hverandre, men det blir selvsagt noe krangling også. Her er det lilletrollet som er fæl til å terge, mens eldstemann tåler minimalt før han blir sint/ grinete :-S
Honningmelon Skrevet 5. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2009 Jepp, alt var så rolig og fint her også, til minsta ble større. Hun har jo et temperament uten like, og det vet jo eldste å dra nytte av. Greit at søsken krangler altså, men heeeeele tiden da??? *sukk*
Sol Skippertaksdronning Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 har ei på sju, og en på fire, og som regel høres det ut som om de tester de minst humane måtene å ta livet av hverandre på..men innimellom leker de veldig bra og. tror fireåringen er litt sjalu, siden storesøster har begynt på skolen, og fått egne venner hun går til. ho er flink til å ta ham med, men han må jo lære at ho av og til har behov for å få være i fred også:9 og midt oppi det, har vi lille solskinn på sju mnd, som alltid er blid:)
Honningmelon Skrevet 5. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2009 Men, hvordan takler dere denne kranglinga da?
Gjest Skrevet 5. april 2009 #14 Skrevet 5. april 2009 I perioder kan de bli litt mellom de to eldste eller de to minste, men omtrent aldri mellom eldste og minste. De er 6 år, 4 år og 1,5 år. Siste året har det blitt mindre og mindre mellom de to eldste, nå er de mye flinkere til å løse konflikter og de innser at det er gøyere å være to om noe enn å krangle om ting (men selvsagt krangler de nå og da fortsatt). Mellom minste og mellomste er det litt fordi minste ikke har nok språk enda tiil å løse konflikter verbalt og mellomste er for liten til å være tålmodig nok med ham slik eldste er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå