Gå til innhold

Hender og føtter "sovner" hele tiden...

♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 32 og er så plaga med at hendene og beina sovner hele tiden...det prikker skikkelig over hele.... jeg har fått litt ødemer, men det er ikke så veldig mye...

hadde ikke det problemet sist svangerskap...noen som veit hva det kan være forno....???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Samme problem her, det har vart noen uker allerede, men ble værre og værre en periode. Til og med om natta våkner jeg av det. trodde det var fordi jeg strikka så mye i begynnelsen, at jeg kunne ha fått noe senebetennelse eller noe, for det begynte med "verking", (Det er bare hender/armer jeg kjenner det i da, ikke bena.)

Legen min kalte det noe spesielt, men det er et nerverør som ligger i håndleddet(og sikkert også i ankelen et sted) hvor alle nervene som går til hånden går gjennom. Når man får mye vann ikroppen presser det væskefylte vevet på disse nerverørene og gjør at armene sovner, det prikker og verker. Det som hjelper for meg er støttebandasjer, det fungerer som støttestrømper gjør på bena, og er til STOR hjelp for meg iallefall! De er vel egentlig ment for å stive opp håndleddet, de er med strikk og borrelås, aner ikke hva de heter...

Håper dette kan være til hjelp for deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...