Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jenta mi er sår på tissen.. Dvs i kjedeåpningen. Hva kan det komme av og er det noe jeg kan gjøre med det...?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Det kan komme av at hun har gått for lenge med våt bleie, eller med bæsjebleie. Vi smører på litt salve, så går det som regel over til neste dag. Kan såklart være en soppinfeksjon, men det vet jeg ikke helt hvordan ser ut siden jenta mi aldri har vært annet enn bleiesår.
Ranveig R Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Ved soppinfeksjon får ungen raude prikkar som etter kvart blir til blemmer, i alle fall var det slik med jenta vår. Ganske lett gjenkjennelig når ein først har sett det ein gong. HI: La jenta di få lufte seg litt ekstra ved bleieskift, og pass på å vaske godt vekk alle restar etter bæsj (men veldig forsiktig, mjuk klut m/ berre lunka vatn på), smør ev. med litt salve, men eg ville unngått å få salven INNI. Sånt går vanlegvis over av seg sjølv, så sant "det heile" blir vaska godt og får lufte seg litt ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå