maja1983 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 jeg har en sønn på 11 mnd. når kan barna begynne å drikke ku- melk?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Det anbefales å vente til over ett år. Men jeg tror jeg ville vurdert om jeg i det hele tatt skulle begynne å gi han kumelk. Vær i allefall obs dersom barnet ditt blir ofte forkjølet, får astma-tendenser og allergier. Også rastløshet og dårlig konsentrasjon kan komme av kumelk. Vanlig melk er både pastaurisert (oppvarmet til over 100 grader, og homogenisert, som gjør at melkens bestanddeler blir knust. Dette hevdes å øke sjansen for allergier og andre skadevirkninger av kumelk. Selv tårler jeg ikke vanlig melk, men kan innta fløte i små mengder. Fløte er ikke homogenisert.
Lillemarit Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Jeg ville starte med ku-melk da guttn vår var et år, men magen hans tålte ikke det. Han hadde fått nan da i 9mnd pga at jeg var tom... Jeg snakket med helsesøster ang melk, hun mente jeg skulle vente i 3 mnd å prøve igjen. Da gikk det bare bra, innen den tid hadde han bjynt å spise mer vanlig mat også... Nå et han 1.5år og er kjempeglad i ku-melk. drikker ekstra lett. Helsesøster sier han skal drikke den melken vi drikker og det er han veldig fornød med... Prøv deg frem, det er vel det beste, kan jo ikke vite om barnet reagerer før man har gitt melk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå