Gå til innhold

Hvordan er "reglene" ved feber og barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har hatt feber både i går og halve dagen i dag. Var helt knekt tidlig på dagen i dag frem til sånn 1430, hadde 39 i feber.

Så sovnet hun på sofaen og våknet frisk og blid og helt uten feber. Den gode formen har holdt seg i hele kveld.

Normalt sett så hadde jeg ikke tenkt over det en gang og hadde holdt henne hjemme, men jeg er så syk selv med bihule betennelse og bekkenløsning så har egentlig veldig lyst til å sende henne i bhg i morgen (så sant hun fortsatt er frisk da). Er det stor sjanse for et tilbakefall av feberen eller er det slik at har hun blitt frisk så er hun frisk?

Sikkert veldig dumt spørsmål, men er aldri syk selv og datteren min pleier heller aldri å være særlig syk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"reglen" er jo 1 feberfri dag før barnehage, men om den er så veeeeeeelig overholdt i dette landet våres tviler jeg nå sterkt på... :-)

Skrevet

1 feberfritt døgn. Hold henne hjemme.

Skrevet

Jeg hadde holdt henne hjemme. Når hun allerede er redusert er hun jo veldig mottaklig for barnehagens bakterier. Så for å ikke få ødelagt Påske dagene hadde jeg hatt henne hjemme, og latt henne få se mer tv enn vanlig. Ta en slappe av på sofaen dag!

Skrevet

En feberfri dag hjemme... hadde holdt henne hjemme, selv om det er fristende å sende henne i bhg.. :)

Skrevet

Neida, jeg holder henne hjemme om det er det som er reglen altså:)

Bare har så lite peiling på det med sykdom for er så sjeldent syk selv

Skrevet

1 feberfri dag skal d være:) er iallefall d der jeg jobber og de 2 barnehagene mine barn går i.

Er vell en del barn som har påskefri også nå så hun koser seg vell hjemme en dag til:)

Skrevet

Må innrømme at vi har sendt vår snart to år gamle gutt i barnehagen dagen etter feber vi altså! Så har vi heller sagt de får være obs og ring oss med en gang hvis det skulle være noe. Barnehagen har ikke reagert noe på dette.

Skal sies at han vært veldig mye syk siste 4 mnd, pappaen har allerede brukt opp barn syk-dagene så vi skal søke om å få utvidet hans kvote. Jeg greier ikke ha han hjemme alene en hel dag da jeg er gravid, kaster opp et par timer hver morgen og ikke kan løfte pga bekkenløsning. Med andre ord - av og til må man bare se situasjonen an? Og bihulebetennelse er bare utrolig vondt!! Du kan jo høre m barnehagen og da, hva de mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...