Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hadde dere latt en 13 åring med adhd ha ansvaret for tre unger på 4, 5 og 9 år en hel natt mens dere var ute og festet? Dette gjør venninnen min og jeg synst det er litt på kanten.. Hadde aldri gjort det selv..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Jeg hadde ikke gjort det. Dvs mens mannen min og jeg er ute på galeien. Da regner jeg med de er litt skeive begge to? Uansvarlig!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Det kommer helt an på 13 åringen. Jeg hadde nok kanskje ikke likt en hel natt, men om han hadde noen han kunne kontakte i nærheten om noe oppsto og var moden for alderen tror jeg kanskje jeg hadde latt han sitte barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Helt uavhengig av om denne gutten har adhd eller ikke (det behøver ikke akkurat å ha noe å si.....) så ville jeg nok ikke latt en trettenåring være barnevakt over natten nei...
Sånn kan det gå Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Kommer jo helt an på hvordan 13-åringen er. Vår 13-åring hadde fint kunnet passe de yngre søsknene en natt. Selv satt jeg barnevakt fra jeg var 12 år for både 2 og 3 barn under skolealder hele netter.
Miss Misantrop Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Det kommer helt an på gutten men jeg syntes nok det er litt drøyt.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Har selv en gutt på 13 år. Småtassene er snart 10, snart 5 og minstejenta 2 1/2 halvt. Stoler på han, ble raskt "voksen" og utrolig fornuftig. Jeg var alene med det to eldste en stund, det gjorde nok sitt. Han passer på meg også og er rørende opptatt av at jeg skal ha det bra, selv om han nå er en tenåring Tror ikke en jente hadde vært bedre storesøster enn han storebror. Men, han er ikke alene med småbarna mens vi fester. Det ansvaret skal ikke være hans.. Vet ikke hvorfor jeg tenker slik, for han ville garantert taklet det. Synes besteforeldre og tanter kan hjelpe til med den biten. Han ser selvfølgelig etter dem innimellom på dag/ettermiddagen. Men legging, natta og måltider er vi voksne hjemme til. Jeg drar aldri bort og drikker uten voksen barnevakt! Han er ikke voksen og ting kan skje som han ikke takler.. Foreldremøter og småærend på et par timer hjelper han til med litt barnevakt. Minstejenta er han aldri lenge alene med hun er en liten håndfull.. hihi. Uansett, utekontakt og politi anbefaler faktisk oss her om at vi ikke skal la barna i hans alder være alene hjemme i helgene/om natta en god stund frem, da ting lett kan "skje". Så at han skal se etter to-tre små i tillegg ville vel kanskje ikke vært helt forsvarlig..? Vi er alle forskjellige da, og enhver vet hva som går for dem og ikke. Det hele bunner vel sikkert i hvor sikker man er på at alt går bra!
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 Selv var jeg barnevakt alene for min søster på 1 fra jeg var 10.. Greide det fint, men ville ikke gjort det samme med mine egene
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Kommer helt an på 13-åringen! Jeg satt barnevakt for 3 unger på 7,5 og 3 år når jeg var 13! Gikk helt fint det... foreldrene var borte hele natta, men jeg hadde mamma`en min på telefon, og hun var ikke langt unna!
Gjest Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 13-åring, kanskje avhengig av modenhetsgrad ol, men ikke mer enn noen timer. "Nattarbeid" synes jeg ikke barn burde drive med.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Jeg kunne godt latt en 13 åring være barnevakt, men ikke hvilken som helst 13 åring og ikke i hvilken som helst setting. Her vi bor har jeg en gutt på 13 som godt kan passe mine barn om vi skal ut, men vi er altid tilgjengelige på telefon om det skulle være noe. Det er moren hans også. I tillegg har vi naboer som kan trå til om det skulle skje noe. Ungene elsker ham og stoler på ham. Da er det greit.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Vi er foresten aldri borte hele natten, vi kommer bare sent hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå