Lykkelig med 1.baby i magen:) Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hei! Lurer på om det er noen som har prøvd fødsels-forberedende akupunktur? Hvilke erfaringer har dere? Vurderer å prøve dette når det nærmer seg:)
Snuppa + Spire Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Jeg går en gang i uken til akupunktur, har gjort det noen uker nå, begynte for å forebygge urinveisinfeksjoner, har hatt det hele svangerskapet. Og så har jeg noen stramme vonde setemuskler som hun setter noen nåler i når jeg er der og det hjelper veldig. Nå er vi begynt m modningsakupunktur også de siste gangene, kan begynne m det fra uke 36, vet ikke om de hjelper, men kan hvertfall ikke skade:) Har hørt at selve fødselen kan gå raskere for de som har tatt det, og at det hjelper for å klargjøre kroppen, så jeg synes det er verdt å prøve...
godiva med 3 gull Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Jeg er en STOR tilhenger av akupunktur!! Med nr 1 ble jeg satt igang 17 dager over termin. var overhode ikke moden og fødselen varte over 3 utgivelser av VG.... Men nr 2 ble jeg anbefalt akup. av jm. Jeg beg i uke 35 med forberedende, og gikk flere ganger i uken de siste ukene. Gikk 14 dager over den gangen også, og ble satt igang. Forskjellen var at jeg var helt moden med 3 cm åpning da jeg kom inn. Og fra igangsettelse til jeg var ferdig og i dusjen gikk det 5 timer!!! Fantastisk fødsel. Denne gangen beg også med akup i uke 35. anbefales på det varmeste. Verdt hver krone. Men viktig å gå til noen som faktisk kan det. Endel jm som gjør det også, men de setter bare en brøkdel av de nålene en med utdannelsen setter.
Klar for nr 2 Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Jeg hadde et par timer med modnings aku og fotsoneterapi før fødselen. Startet litt seint, så vet ikke om det kan ha noe å si for den manglende virkningen..(: Holdt på i over 2 døgn, og det hele endte i haste snitt (etter å ha prøvd med div hjelpemidler) pga treg fremgang. Men som noen sier det er jo verdt å prøve det! Kan jo ikke skade, for noen tror jeg nok det kan ha stor hjelp. Ble dårlig dagen før termin, og snuppa kom til verden 2 dager over termin- så kanskje jeg kan takke behandlingene litt for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå