Gå til innhold

Akupunktur..

Lykkelig med 1.baby i magen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen som har prøvd fødsels-forberedende akupunktur?

Hvilke erfaringer har dere?

Vurderer å prøve dette når det nærmer seg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går en gang i uken til akupunktur, har gjort det noen uker nå, begynte for å forebygge urinveisinfeksjoner, har hatt det hele svangerskapet. Og så har jeg noen stramme vonde setemuskler som hun setter noen nåler i når jeg er der og det hjelper veldig. Nå er vi begynt m modningsakupunktur også de siste gangene, kan begynne m det fra uke 36, vet ikke om de hjelper, men kan hvertfall ikke skade:) Har hørt at selve fødselen kan gå raskere for de som har tatt det, og at det hjelper for å klargjøre kroppen, så jeg synes det er verdt å prøve...

Skrevet

Jeg er en STOR tilhenger av akupunktur!!

Med nr 1 ble jeg satt igang 17 dager over termin. var overhode ikke moden og fødselen varte over 3 utgivelser av VG....

Men nr 2 ble jeg anbefalt akup. av jm. Jeg beg i uke 35 med forberedende, og gikk flere ganger i uken de siste ukene. Gikk 14 dager over den gangen også, og ble satt igang. Forskjellen var at jeg var helt moden med 3 cm åpning da jeg kom inn. Og fra igangsettelse til jeg var ferdig og i dusjen gikk det 5 timer!!!

Fantastisk fødsel.

Denne gangen beg også med akup i uke 35. anbefales på det varmeste. Verdt hver krone. Men viktig å gå til noen som faktisk kan det. Endel jm som gjør det også, men de setter bare en brøkdel av de nålene en med utdannelsen setter.

Skrevet

Jeg hadde et par timer med modnings aku og fotsoneterapi før fødselen. Startet litt seint, så vet ikke om det kan ha noe å si for den manglende virkningen..(: Holdt på i over 2 døgn, og det hele endte i haste snitt (etter å ha prøvd med div hjelpemidler) pga treg fremgang.

Men som noen sier det er jo verdt å prøve det! Kan jo ikke skade, for noen tror jeg nok det kan ha stor hjelp. Ble dårlig dagen før termin, og snuppa kom til verden 2 dager over termin- så kanskje jeg kan takke behandlingene litt for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...