Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 var på kina resturant i dag og spiste.. de gjør jo noe spesielt med kjøttet der, det er iallefall vanskelig å avgjøre om det er skikkelig gjennomstekt eller ikke.. tror de frityr steker det eller noe, synes iallefall det var litt rødt inni. de bruker vel ikke akkuratt ferskt kjøtt heller,å så lenge det har vært frosset i tilegg til å varmebehandles så bør det vel være okei? har jo spist kina mat maange ganger før, og jeg har aldri hatt toxoplasmose... huff er så bekymret for alt nå når jeg er gravid:/ i tilegg til dette så har jeg hørt om et eller annet tilsettnings stoff, eller en smaksforsterker som er vanlig å bruke i kina mat. noen som kjenner til dette? spiser dere kina mat når dere er gravide?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Er jo viktig at kjøttet er godt stekt, uansett om det er Kinamat eller norsk mat. Ellers spiser jeg både Kinamat, Indisk, Italiensk etc når jeg er gravid. Kinesere og Indere føder velskapte barn de også, så kan ikke se noen grunn til å la være...
jordbærsjokolade Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Så lenge kjøttet ikke er rått skal det være greit. Som regel skal jo ikke "vanlig" kinamat være rått? MSG er tilsettningsstoffet som du har hørt om. Før ble det snakket veldig dårlig om msg, men i de senere tider så har det blitt frikjent fra det dårlige ryktet (google litt så får du lest litt om det selv). Jeg spiser "kinamat" uten problemer når jeg er gravid, tilsetter til og med litt msg i maten når jeg lager det selv hjemme! Det beste er jo selvfølgelig om du leter opp info sånn at du kan gjøre deg opp en mening selv:)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 neida, det var jo ikke rått, men synes konsistensen er så rar.. det er så seigt å mykt hvis du skjønner, at jeg synes det er vanskelig å avgjøre om det er helt gjennomstekt.spesielt når det ser ut som det er rosa inni..dette gjelder vel egentlig bare storfe kjøtt som jeg har merket. har jo spist det mange ganger før jeg ble gravid, men har ikke tenkt over det før nå.. tusen takk for svar iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå