Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Vi prøver å finne ut hva slags vogn vi vil ha etter som vi bor i 3. etasje uten heis og uten særlig mulighet for å lagre vogna nede i gangen pga brannsikkerhet og sære naboer. Det er mulig vi kan sette den i bakgården, men er litt kronglete det og, og foran huset vil vi ikke ha den over lengre perioder. Vi har heller ikke bil (ennå) å ta hensyn til. Først tenkte jeg at det var greit med en kombi for da kunne jeg bare ta ut baggen og bære babyen opp i den, men da blir jo sportsdelen temmelig tung å bære opp alle trappene? Så derfor har vi vel egentlig landa på en duo for da kan vi ta av baggen og bære den opp og så slå sammen understellet og bære det for seg. Sportsdelen kan vi lagre på loftet så lenge vi ikke har bruk for den. Høres dette noenlunde logisk ut? Da blir jo selve baggen litt mer kronglete å bære opp med en baby i, men jeg tror at alt i alt blir det enklere. I morgen skal vi på Reflex å se på vogner for å få litt mer følelsen av hvordan baggen kjennes ut og sånn.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Jeg leste nettopp i magasinet "Gravid" at Duo-kombi er best for de som bor i blokk og må opp mange trapper.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2009 Nei, det står at duovognene er mer stabile, mens kombivognene er lettere å håndtere og derfor populære blant dem som bor i leilighet med trange heiser og mange trapper. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Hmmmm.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Fordi kombibagen kommer med håndtak og veier mye mindre enn duo-bagen. For deg virker det som at du bør lete etter en lett vogn, altså en som veier lite, men om den står trygt nede, ville jeg nok kanskje valgt kombi om jeg var deg siden den blir enklere å bære. Her kan vi ha vognen stående rett utenfor døren eller på terassen, så vi går for duo.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 å, kanskje det var omvendt det jeg leste, at de som bodde iblokk og skulle opp mange trapper burde velge kombi?? Blir forvirret av alle de fancye uttrykken men hvis man kan prøve de forskjellige typene vognene på forhånd,så er det vel bare du selv som kan vite hva som er best for deg
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Vi bor også i 4 etasje uten heis, så jeg var egentlig fast bestemt på å finne en kombivogn slik at jeg bare kunne bære bagen opp og sette vogna nede i kjelleren. Men mest sannsynlig blir det en duo-vogn på oss også F.eks bagen på TFK er jo ikke så veldig tung å bære opp uansett. Evt blir det vel kanskje å bruke bæresele å bære opp ungen i etterhvert. I alle fall om jeg har med f.eks handleposer. Må vel bare finne ut hva som passer best for en selv.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Vil anbefale deg å kikke på "one three hill urban jungle" vognen!!!!!!! Den er duo, fantasrisk lett (tåler mye å bli dradd i trapper og sånn) og har en fantastisk kjørekomfort. Koster litt, men verdt hver krone! Lykke til med valget!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 jeg hadde duo sist, og syns det var pyton å bære den tunge bagen opp trapper...angret da på at jeg ikke valgte kombi.nå har vi ikke trapper denne gangen, men jeg har uansett kjøpt en kombi;-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Emmaljunga sin city cross med citybag er jo en veldig lett duovogn. Citybagen er kjempelett, men den har ikke bærehåndtak da... Dessuten er den best i test når det gjelder sikkerhet. Sjekk ut www.emmaljunga.se
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 Emmaljunga har kommet med en ny modell, som vi forelska oss i, nemlig nitro city. Vi er førstegangs, og har ingen erfaring, men etter noen prøveturer inne på butikken, var vi iallefall solgt. Den er veldig mye lettere enn de andre vognene (ikke city cross, den er også veldig lett) (begge er ca 10 kg lettere enn de andre), men greia er at de to fremste hjulene er bevegelige, sånn at den er helt superlett å manøvrere. Når en skal svinge, trenger en ikke å dytte ned håndtaket/løfte fronten for å skifte retning, det er bare svisj svisj, svinge rundt hjørner og alt. Tror den er like lett å manøvrere som en trehjuling, men med stabiliteten til en firhjulig. Pluss at sportsvogndelen kan snus begge veier, på trehjulingene til emmaljunga må barnet sitte fremovervendt. Den ligner ganske mye på emmaljunga sin city cerox 360, som har vært på markedet litt lenger, noen som har erfaring med den? Problemet med å ha forelska seg i en ny modell, er jo at den ikke fås tak i brukt, slik vi hadde tenkt. Men nå insisterer svigermor på å spandere splitter ny vogn på sitt aller første barnebarn, så da så..! heldige oss:)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. april 2009 Vi har vært og sett på vogn nå og jeg tror nok vi ender opp med Nitro City. Det er 2 ting jeg er litt skeptisk til, det ene er om den er krøkkete på andre steder enn fortau, dvs på litt mer skikkelige turer på fjellveier og sånn? Det andre er at den ikke har brems på håndtaket. Ellers er den veldig praktisk! Vi ender nok opp med en Citybag i tillegg når babyen er liten og så går over til en pose i sportsdelen med trekk over etter hvert.
gutt + knøtt i magen Skrevet 7. april 2009 #13 Skrevet 7. april 2009 Viss du ikkje har kjøpt enno ville eg vurdert om eg ville ha 3 eller 4 hjul. Ofte er de med 4 hjul mykje tyngre. Hadde simo kombi til 1.mann. god vogn men stor og tung. Nestemann trur eg eg skal ha tfk joggster twist til. den har stor bag noko som er viktig pga store barn. men den er også lett og tar lite plass i forhold til simo kombi. lykke til!!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 7. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2009 Jo, det er sant. Men Nitro City er veldig lett altså, selv om den har 4 hjul
julius06 Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Første tanken som slo meg var Bugaboo vogna, den er kjempe lette, så lette at du sikkert kan bære den med babyen oppi opp trappene
milva76 Skrevet 8. april 2009 #16 Skrevet 8. april 2009 Kan absolutt anbefale Bugaboo. Bagen er suoerfin å bære. Vi bodde i tredje etasje og med bærebøylen kan du bære den innpå armen om du skjønner. mye enklere enn stropper som det er på OTH Urban Jungle-vogna som vi også har. dessuten er understellet også veldig lett å bære. Når du har tatt av bagen er det bare å ta håndtaket på skulderen, så feller det seg sammen slik at hjulene ligger inntil hverandre og vognen blir smal. Kronglete forklart dette her. Om dere er to, og en tar babyen, så kan hele vogna rett og slett løftes opp i bærebøylen på vogna, uten av delene må tas fra hverandre. det gjorde samboeren min til tider, og jeg klarte det også fint. I motsetning til andre vogner med små svingbare forhjul, så kan man til Bugaboo også kjøpe store, ikke-svingbare forhjul som egner seg supert på grus- og fjellveier og på vinterføre. vogna har masse andre fine finesser også og en super sportsdel. jeg kan virkelig, virkelig anbefale deg Bugaboo Cameleon!
kajfla Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 vi har nitro city og er veldig fornøyd med den. Den er utrolig lett å manøvrere, og hele vogna er veldig lett. Det jeg syns er negativt med den er hjula, det er ikke lufthjul og da syns jeg den blir litt "hard" å ligge i for babyene. Det andre er at hjulene forran er så små så vogna egner seg ikke på grusete veier. Ellers syns jeg den er helt perfekt! Bugaboo er også grei, men syns det er dumt at sportsdelen ikke kan rettes helt ut. Det er liksom ferdig sittegrop i den, så når babyene skal sove i den så ligger rompa ned i forhold til resten av kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå