Gå til innhold

Levanger Sykehus... (Eller namsos sykehus.....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha med klær til babyen på Levanger? Å hvordan er fødestuene? store/små, noen som er bedre enn andre?

Å hvordan funker dette pasienthotellet/barselhotellet? Hva er forskjellen på det å barselavdelingen? Hva vil du anbefale? ;-)

Dere som har født på både levanger og namsos, hvilken fødeavdeling var best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg født på Levanger for 8mnd siden. Trenger ikke å ha me andre klær til babyen enn de han skal ha på seg på hjemturen. På s.huset har de på seg bare en skjorte og ligger i pledd hele tiden.

Den fødestua vi hadde var stor og romslig, var god plass til fødesenga, sykesenga, dobbelseng pluss at det var et par stoler og et lite bord der. Egen do var det også.

De har en fødestue som er relativt liten, er 4 fødestuer tilsammen. Så har de to bad, et med dusj og et med badekar (kan føde i badekaret dersom alt er bra, jeg fikk tilbud om det, men måtte ha epidural så da gikk det ikke).

Jeg måtte ligge på barsel p.g.a stort blodtap. Får ikke på hotellet dersom du og babyen ikke er i god form etter fødselen. Veldig god oppfølging på barsel synes jeg, de var jevnlig innom for å sjekke at jeg hadde det bra. De hadde babyen inne til seg på barnestua de to første nettene slik at jeg skulle få hvilt skikkelig (kom mad han når han var sulten da).

Har ikke prøvd barselhotellet jeg da, men har et par venninder som har det. Forskjellen fra barsel er vel at du på hotellet må ned i kantina og spise, eller hente med deg mat opp på rommet. Du skal greie deg mest mulig selv der, pleierne er vel innom en gang pr vakt (dersom du ikke ringer på da). Pappan kan ligge over sammen med deg på hotellet.

Har ikke født på Namsos jeg da. Har bare hørt at de ikke har all kompetansen og utstyret som på Levanger, så dersom det oppstår noe blir man vel flyttet til Levanger.

Når jeg nå skal føde igjen om 7 mnd skal jeg til Levanger!!

Skrevet

Jeg fødte på Levanger i januar i fjor, veldig fornøyd! Vi var på en stor fødestue, men som svart over her er det litt forskjell i størrelsen på fødestuene. Vi overnattet på barselhotellet siden fødselen gikk greit, og samboeren min også overnattet der. På grunn av litt problemer med amminga var de som jobbet der innom ganske ofte i starten, så det er fullt mulig å få mye oppfølging der også. Fikk også maten brakt til meg på rommet i starten, og ga beskjed når jeg syntes det var greit å gå ned i kantinen for å spise.

Skrevet

Hei!

Du TRENGER ikke ha med klær til babyen, men jeg husker jeg var litt små-sjalu på dem som hadde med klær og hadde på babyen små, nuskete klær mens min prins lå i en aaaaaltfor stor og stygg omslagsskjorte.

ang fødestue så er det 4 stk på Levanger; to store og to små... trenger ikke så stor plass, så alle er ok. Den jeg hadde var stor, men der var det ikke eget bad, og det savnet jeg... Nytt siden sist jeg fødte er at det går ann å føde i badekar der; og det tror jeg at jeg vil prøve om jeg får muligheten.

ang barselhotell/barsetlavdelig så får du ikke velge selv; kun de som får komplikasjoner eller har hatt en veldig tøff fødsel som blir plassert på barsel; resten på barselhotell... ettersom det var fullt på avdelingen da jeg fikk sist så fikk jeg et mini knøtterom der jeg delte bad med hun på naborommet... ergelig... havner jeg der neste gang kommer jeg til å reise hjem så snart som mulig... for det er ganske irriterende å treffe på mannen til naboen på do når du mååååå og blør som en gris... hehe...

Jeg har aldri prøvd Namsos, men regner med at det er like bra der som på Levanger... :=)

Skrevet

Okei... greit å vite... Vi vet jo ikke hva det blir, så må ha med noen kjønnsnøytrale farger isåfall... Litt koselig å ha med egne klær også da...:) Må man kjøpe maten i kantina selv? Trodde maten på barsel var gratis jeg?

Kunne tenkt meg å føde i badekar, men det er altså bare en fødestue med badekar? (da får sikkert jeg med min flaks den aller minste fødestua som det nesten ikke er plass til noe inni..)

Må man dele rom med noen på barselhotellet?????????

Skrevet

jeg har født på namsos 2 ganger,og jeg synes det er kjempe fint der. hadde 3 fødestuer,et med dobbelseng,en vanlig fødestue, et rom med badekar ved siden av. nå er det 4 år siden jeg fikk 2 mann,så litt forandringer er det vel, jeg hørte at alle får alene rom etter fødsel, og pappa har mulighet til å ligge over, mat kommer di opp med,hadde ikke med klær til baby,bare de vi skulle ha da vi reiste hjem.Personalet var kjempe bra de gangene jeg var der, så når jeg skal ha nr 3(ein gang!!) så skal jeg til namsos:-) men det er sikkert like bra på levanger også,kommer litt ann på hvor du bor i forhold til sykehuset.

Skrevet

4 år siden jeg fikk andre barnet, jeg ser jeg skrev litt feil...

Skrevet

bor nøyaktig midt imellom..Så jeg kan velge...Men aner ikke hva jeg skal velge...den store fødeavdelinga på Levanger eller den litt mindre på Namsos...?

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Sykehuset Namsos er mindre enn Levanger, og har ikke like sterk barneavdeling som Levanger. Hvis du står i fare for prematur fødsel er nok Levanger det beste valget, men jeg vil slå et lite slag for Namsos også:-) Jeg fødte der i fjor, og skal føde der igjen i år. Faglig oppdatert stab, og framfor alt; enormt trivelig gjeng på føden/barsel! Lite og koselig. Jeg hadde keisersnitt, og lå på enerom i tilsammen 5 dager. Fikk maten opp til oss ja.

Men skjer det noe ekstraordinært før/under fødsel så sendes du til Levanger, evt St. Olavs. Nevøen min ble født i uke 31 på Levanger i 2006, og vi fikk selv se hvor fantastisk flinke de var der.

Som det skrives lenger opp her; det kommer nok litt an på hvor du bor. Jeg for min del bor i Namsos, og føler meg 110 % trygg og fornøyd med å skulle føde der igjen. Akkurat som jeg ville gjort hvis jeg skulle føde i Levanger:-)

Skrevet

Jeg har født på begge plasser og skulle jeg velge igjen har valget blitt enkelt..

Av min erfaring og det jeg har opplevd ville ikke 10 ville hester fått meg til å føde på Namsos en gang til, jeg fødte der i 2003..

Jeg fødte i 2007 en gutt på Levanger og skulle gjerne ha født der igjen, uten tvil..

Snakk om himmel og helvete på disse 2 plassene..

Skrevet

Hvrodan da Lucie? Hva oppfattet du som "helvette" på Namsos?? Hvilken jordmor hadde du?

Skrevet

Huffda, det hørtes ikke greit ut....

Men kan du ikke utdype litt mer enn "himmel og helvete";

hva var det som var fælt i Namsos kontra ok på Levanger?

Greit for alle å vite:-) Var det to veldig ulike fødsler i forløp,

eller var det i hovedsak personalet/kompetansen i Namsos som sviktet?

Litt skremmende når du legger det ut sånn:-/

Skrevet

LUCIE...!!

Skrevet

Synes kanskje det er greit å utdype seg litt når man legger ut slike " anklager"...for meg virker det som det blir vel subjektivt..

Jeg skal føde for 3 gang i namsos, og synes det er helt greit der. Jeg har hatt to fødsler med veeldig forskjellig forløp- og synes det er mer enn nok kompetanse. Har hatt alle mine svangerskapskontroller med de to første oppe på avdelinga der - blitt fulgt opp kjempegodt.

Skulle det skje noe før uke 37 ( 36?) evt tidliger blir vi uansett sendt til levanger eller st.olavs så det er ikke noe å tenke på.

Jeg har hatt befatning med alle legene på avdelinga og tilsammen 7 jordmødre der så vidt jeg vet...og kan ikke fatte hva som er galt..

Det er som sagt enerom, god mat, fine forhold for besøk av familie osv - og det er mulighet for pappaen å bo der også.

Veldig mye trivelige folk der, og jeg har vært masse oppå avdelinga der - ringer bare dit nå også om det er noe.

ingenting å si på oppfølging heller, føler jeg blir tatt på alvor hvis det skulle være noe.

Skrevet

Maten er gratis, får en matkupong som du tar me ned i kantina og viser frem. Tror det skal være temmelig smekkfult før du må dele rom med noen på barselhotellet...

Badekaret står inne på det ene badet. Jeg brukte det i sluttfasen av åpningsfasen, så gikk jeg tilbake til fødestua "mi" da jeg skulle få epidural.

Skrevet

Er du her LUCIE?? har fremdeles ikke bestemt meg for hvor jeg vil føde...

Skrevet

Vil bare bekrefte det coriander skriver; det er veldig greit å få hjelp og oppfølging fra Namsos. Kanskje fordi det er såpass liten avdeling?

Jeg har både i dette og i forrige svangerskap hatt flere samtaler og besøk på føden når det er noe jeg har lurt på eller plagdes med. Har BARE fine ting å si om gynekologene (og jeg har vært borti dem alle sammen), og har også et veldig veldig godt inntrykk av alle jordmødrene.

Men det er klart; noen mennesker har bare dårlig kjemi seg i mellom, og kanskje er det det som har skjedd med Lucie lenger oppe her...??

For å si det sånn: jeg er ofte i Steinkjer hos familie. Og da hender det at jeg tenker; Oj, hva hvis det skjer noe nå, f. eks vannet går! Alltid tenker jeg for meg selv at i såfall vil jeg til Namsos (selv om jeg har full tillit til Levanger). Sånn er det for meg, i allefall:-)

Når har du termin, GravidMamma<3??

Skrevet

Juli :-) hva med deg?

Skrevet

Juli her også! :-D Den 24. for å være nøyaktig. Blir du noe klokere på sykehusvalget da? Ikke enkelt det der....

Skrevet

nei, vet virkelig ikke... Sikkert positivt med en liten fødeavdeling der det er "lite" trafikk... men så er de sikkert "dyktigere" på Levanger, for der tar de jo imot alt mulig, å kommer oppi mange forskjellige problemstillinger som man ikke får på et lite sykehus som namsos... synes det er vanskelig...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...