Gå til innhold

Miljøgifter i morsmelk, noe dere tar hensyn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsmelk inneholder et høyere nivå miljøgifter enn morsmelkerstatning. Årsaken til dette er en oppkonsentrering gjennom næringskjeden når mor blant annet spiser kjøtt og fisk som kan ha et høyt innhold av miljøgifter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke fisk og kjøtt mens jeg ammer, nettop for å forebygge oppsamling av miljøgifter.

Skrevet

Enig med Hi. Derfor ga jeg barnet mitt morsmerkerstatning med god samvittighet. Og sov helel natta.... herlig.

Skrevet

Det er klart at morsmelk akumulerer miljøgift. Vi er jo på toppen av næringskjeden. Jeg vurderer derfor mme.

Skrevet

Dette er det første gang jeg leser om. Merkelig at vi ikke får høre litt om dette.

Skrevet

Det er snakk om usannsynlig små mengder. Og har hørt at alle de GODE tingene med MM oppveier for denne bittelille mengden gift, og vel så det. Skjønner ikke hvorfor man skal forsvare det å gi MME med at MM ikke er så bra likevel. De fleste har i alle fall vett nok til å innrømme at det beste hadde vært MM..men etter forholdene gikk det ikke. Og det er faktisk helt ok det!

Skrevet

Jeg er enig med Hi. Føler at mme er mye renere og kjører på det. Da vet jeg at ungen min ikke får i seg noe den ikke skal ha. Og all forskning er veldig marginal når deg gjelder allergi og iq.

Skrevet

Men hvorfor kan vi ikke bare få alle fakta på godt og vondt, ikke ensidig propaganda? Syntes HS har plikt til å informere.

Skrevet

Det er begrenset hvor mye miljøgifter som skilles ut så lenge mor lar være å slanke seg.

Uansett veier alle fordelene ved morsmelk opp for miljøgiftene!

Skrevet

haha, dette var litt moro å lese. For litt siden var det en tråd her inne om at fluor (tablettform) er rene rottegiften, og det var galskap å gi barna det. Og mange var enige, at gift, det skulle ikke barna ha, men at det er påvist giftstoffer i morsmelk det er ikke så farlig, for morsmelk er best uansett;)

Sier ikke at morsmelk IKKE er best, men det kommer jo ann på hva mor dytter i seg å da. Det mor spiser får barnet i seg å, så hvis mor kun spiser mat på macern eller kebaben på hjørnet tror jeg faktisk at NAN er bedre.

Når jeg ammet (de to mnd før vi fant ut at melka mi var vann med hvit farge) så spiste jeg kun økologisk og uprosesert mat, fordi jeg visste at gifter fra sprøyting og prosessering gikk over i melka...

Noe å tenke på dette. MM er best for barnet hvis mor er sunn i kroppen og spiser minst mulig gift, men er mor en gifttønne i menneskeform så er NAN best...

Skrevet

Ja passer på hva jeg spiser og drikker nå mens jeg ammer.

Skrevet

Det var godt skrevet 1913

Skrevet

Jeg drakk ikke kumelk. Har sett den maten de forer kuer med og ville definitivt ikke ha den type mat over i melka mi. Eh..er ikke mme lagd av kumelk tro?...og de fleste barn i Norge foret på kumelk? Er overbevist om at det er der miljøgiftene som lagres i kroppen kommer fra:S

Skrevet

Jeg spiser ikke fisk og storfe når jeg ammer.

Skrevet

Jeg skulle likt å sett noen tall på dette, og jeg syntes neste HS burde klare å hoste opp det. Vi må ta valg basert på kunskap, ikke synsing.

Skrevet

Ja, jeg unngår å slanke meg når jeg ammer, for ved vekttap frigjøres gift fra fettcellene i kroppen min som går rett i morsmelken. Håper at de små mengdene gift jeg får i meg i et normalt kosthold holder seg mest mulig til mine egne fettceller ved å ha stabil vekt til ammingen er over.

Når jeg er ferdig å amme derimot, er det fritt fram å gå på sats og ta en joggetur for å komme i form igjen, for da er det bare min egen kropp som må takle frigjøringen av gift fra fettcellene.

Dette er også grunnen til at jeg ikke synes det høres ut som en god idè når nybakte mødre skal tilbake i gamlebuksene sine veldig tidlig for å se bra ut.

Heller sunn mat til barnet enn muligheten til å skryte til venninner av en tynn kropp.

Nå skal det sies at jeg er i størrelse 36/38 til vanlig, men ofrer gjerne denne størrelsen et par måneder for barnets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...