Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jobber i landsskap, vi aller fleste er kvinner i samme alder, og små barn, vi jobber med det samme. Jada det er et NAV kontor. Så av og til kommer noen bort og spør hun attmed meg om hun skal være med å spise lunch nå, uten at hun iviterer meg. Jeg synesst jo at det er litt rart, litt trist, og gerne også litt demonstrativt. Men mulig at jegkun er litt for hårsår og blir litt fort satt ut. Jeg er rimelig ny på arbeidsplassen og har jo lyst å være litt med de andre jeg også. Er det vanlig slik som hun gjør? Fikk litt sånn tilbake til fjortis perioden følelse. Mulig er jeg fjortisen.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Kan du ikke bare ta lunsj når de du ønsker kontakt med går til lunsj da? Når folk har jobbet sammen en stund danner det seg gjerne slike "lunsjklikker". Selv avtaler jeg også alltid å spise sammen med dem jeg kjenner best og liker best.
Miss Misantrop Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Jeg pleiede alltid å se meg rundt og spørre om det er noen som vil være med å spise lunsj, hvis det var noen nye som ikke melde seg pleier jeg å legge til: og du da? Nå jobber jeg et sted med kun en til to andre og vi spiser alltd sammen med untak av frokost, jeg sover alltid lenge,,,
Gjest Tale30 Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Jeg syns også at det skulle gå an å spørre om du også vil være med. Det er bare enkelte som ikke funker slik. Jeg jobbet sammen med en som når hun skulle gå gikk fra kontor til kontor og sa hadet til alle med navn, så hoppet hun galant over mitt kontor. Vi var få som jobbet der, og jeg var den som kom sist til i et allerede etablert miljø. Selv om jeg så at hun var komplett dust som ikke klarte å håndtere en sosial setting bedre enn det hun gjorde, så ble jeg like satt ut hver dag.. Det kan jo være at du dersom du en dag spør om du kan henge deg på inkluderer deg selv slik at de neste gang spør deg. Gjør de ikke det syns jeg det er skikkelig triste greier. Greit at man skal spise sammen med dem man liker og kjenner best, men man kan jo favne om dem man ikke kjenner så godt slik at det ikke blir utfrysning på arbeidsplassen.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Det er helt greit, bare syntes det er litt rart. Hun som sitter attmed meg, spør jo gjerne om jeg kommer også, av og til sier jeg ja og andre ganger nei. Vil jo helst ikke trenge meg på. Av og til passer det ikke, av og til spiser jeg lunch med andre også, og ofte har vi jo avtaler som gjør at vi kan spise til samme tidspunkt. Var bare at jeg syntes det var litt rart, jeg tror ikke jeg hadde ekskludert på den måten, med bare å henvende meg til en når det er to stykker tilstede. Samme om jeg liker den ene bedre enn den andre, eller kjenner best. Så greit å vite at andre også kanskje hadde reagert. Føler meg litt oversensitiv av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå