Slusa Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hehe mulig jeg er litt teit nå.. Jeg er tross alt gravid med nr.3, men alle disse forkortelsene forvirrer meg! Hva er hva?? SA, MA, IKM, BO osv osv.... Kan noen være så greie å forklare meg de mest vanlige forkortelsene, så blir det litt enklere for meg å lese innleggene.... ?? Føler meg liksom litt utenfor når jeg ikke forstår. *ler av meg selv her jeg sitter som et spørsmålstegn*
Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Ma = Husker ikke ordet, men det betyr at fosteret dør, uten at man har smerter... SA= Spontan abort Bo / Xu = Tror det er svangerskap utenfor livmora Ikm = Ikke ko mmende mensen... Altså den dag du venter mens, men ikke får det... PP = Prøve periode nå blir det kasnkje litt lettere for deg
Slusa Skrevet 5. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2009 Tusen takk! Det oppklarte litt ja Spør, så får man svar
pusenin Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Her er forklaring på de fleste uttrykk: http://www.dinbaby.com/felles/bli_gravid/bligravid_sjargongen
h-86 Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Hvis du sjekker ut innlegget: NYTT VIKTIG INFO TIL 1.TRIMESTER:HOLDES PÅ 1 SIDEN Skrevet av spirer. Her står alle de viktige forkortelsene og de som blir brukt her inne=)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 BO er Blighted Ovum, et fancy ord for MA på en måte. Embryoet dør veldig tidlig men kroppen tror den fortsatt er gravid...Så den lager alt som den skal,alt vokser som det skal, mens embryoet bare løser seg opp og blir borte...Jeg hadde en BO oppdaget i uke 8. Ingen foster men alt annet var der. Måtte bli satt i gang for at kroppen endelig skulle få det med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå