Gå til innhold

Dere som gir velling fra flaske:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga at snuppa mi spiste så sinnsykt mye (får kun mme, å drakk alt fra 1,5 - 2 liter i døgnet) har hun de siste 4 kveldene fått tynn tynn velling fra flaske. Jeg har kun hatt 2-3 teskjeer med risgrøt i en flaske med 200ml mme.

Merker i grunn allerede forskjell, det kan selfølgelig være tilfeldig, men hun drikker iallefall ikke like mye lenger. I tillegg virker hun mer fornøyd, før var hun alltid sulten men aldri mett virket det som.

Når kan jeg begynne å øke på med litt tykkere velling? Hvor tykk har dere den?

Foreløpig bruker jeg flaskesmokken med 3 hull (avent) og det funker greit. Ser for meg at vellingen må være ganske så tykk før man kan bruke sånn velling-tut?

Når kan/bør jeg begynne å gi henne ett grøtmåltid i tillegg? (Med skje)

Tenkte kanskje å begynne med en pitteliten porsjon på formiddagen om 2-3 uker?

Hun er forresten 3,5 mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avent smokken for tykkere væske er veldig smart der har di I , II og III når min sønn fik 50/50 som er det tykkeste jeg har gitt så brukte vi III. I er vel for det du gir nå. Jeg brukte alltid samme målesje på grøten som på mme. Så på en liten flaske avnet brukte jeg 1 måleskje ris/majsgrøt og 3 mme.

Du kan fint begynne med litt tynn grøt nå også.

Skrevet

Takker for svar :)

Hvor raskt økte du tykkelsen?

Nå har jeg gitt henne denne tynne med 3-4 teskjeer grøt i 200ml mme i 5 kvelder. Kan jeg begynne å gjøre den enda litt tykkere nå?

Hun har ikke hatt mageproblemer av noe slag.

Hvor får man forresten kjøpt velling-tutene?

Har ikke funnet hverken på prix, rema, rimi eller apotek 1....

Skrevet

Det er bare å øke nå. skulle det bli litt mageproblemer er det bare å ha i maltekstrakt. Sånne smokker finner en på barneutstyrsbutikker barnashus, babyshop....gjerne der du kjøper barnevogner osv. Maxi mat kan ha. Men ellers har jeg ikke sett de på matbutikker eller apotek.

Nuk har også sånne smokker til sine flasker, tror Dr Brown har det og. men avent sine er veldig fine med tanke på strekene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...