Gå til innhold

Hente barn selv eller eskorte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal adoptere barn fra Colombia, og vurderer nå om vi skal hente selv eller betale for eskorte. Hva har dere gjort?

Har tenkt litt sånn at om vi ikke henter selv, vil adopsjonsbyrået syns mindre om oss? Evt sette oss bakerst i køen? Kanskje teit å tenke slik, men man er jo full av rare tanker...

Samtidig har jeg noen bekjente som var å hentet barn selv, og de sa det var vanskelig å være på et hotellrom i en fremmed del av verden med at barn man ikke ennå kjenner å "late som om alt er normalt," når de helst bare ville være hjemme hos seg selv å ha "bli- kjent- tiden." Dessuten var turen hjem vanskelig siden barnet ikke kjente dem, og var redd og urolig.

Ville det ikke være best for barnet å gjøre den lange reisen sammen med noen han eller hun kjenner?

Hva tenker dere??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke i tvil - hent barnet selv!

 

Ja, det kan bli vanskelig på hotellrommet og flyreisa hjem kan bli slitsom, men å møte barnet i dets kjente omgivelser og bli kjent med det i hjemlandet, på barnets premisser, er gull verd! Og tenk på alt dere går glipp av ved å ikke besøke Colombia og bli bedre kjent med landet der barnet deres er født?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sikkerhet har dere for at eskorten er noen barnet kjenner?? Er dere ikke nysgjerrige på det landet barnet deres kommer ifra? Jeg hadde helt klart velgt å hente selv, å få et nytt barn er alltid en stor omstilling og ingen sier vel at det skal være enkelt..Men hadde tatt meg råd til å reise begge to, slik at man har noen å dele tanker, opplevelser og "jobb" med :-) LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var mulig med eskorte fra Colombia, jeg. Er du sikker på at det er det, HI?

Vil uansett anbefale å hente selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke dere har noe valg, for det er pr i dag bare Sør Korea som tilbyr eskorte, alle andre land maa man reise og hente barnet selv. Dere kommer til aa faa en fantastisk reise til barnets fodeland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...