Gå til innhold

Ubehagelige kynnere allerede, 14+3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vel ta med at jeg er tredjegangs, men dette kommer helt bakpå meg. Blir så utrolig fort andpusten i perioder og magen strammer seg og gjør ganske vondt, til og med i ryggen. Har ikke lagt på meg nevneverdg og er vanligvis sprek og i god form.

Andre som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er fjerde gangs(en spontanabort og to barn fra før). Er nå 16+ 3 og var for en uke siden hos lege pga det samme. Får voldsomme sammentrekninger i magen med samtidige smerter i ryggen. Blir andpusten med kynnere bare jeg ser på en trapp. Liker det ikke. Jobber i matbutikk der det er myye stress. Gåing, sitting, løfting og mas. Legen påsto at kynnerne var normale, og at jeg har bekkenløsning. Må holde meg i jobb så lenge jeg kan, påstår han. De to siste dagene på jobb, har jeg hatt det vondt...

Kynnere er vanlig tidligere for hvert svangerskap. Men man skal vere obs når man får vondt i ryggen. Jeg skal til ultralyd snart. Hadde det ikke vert for det, så hadde jeg tatt meg en ekstra tur til en annen lege.

Skrevet

Skikkelig kjipt å være i så elendig fysisk form, men litt godt å høre at det er andre i samme situasjon...

Syns det høres ut som du ikke kan være i full jobb med så mange fysiske anstengelser, tullbal av en lege spør du meg. Jeg er av den oppfatningen av at vi kjenner vår egen kropp og begrensning best og at en gradert sykemeldign for deg er det rette.

Jeg er endel på kontor, men enkelte dager har jeg også itt fysisk krevende jobb, og hvis det ikke avtar må jeg få mer tilpassede arbeidsoppgaver de dagene. Det har jeg heldigvis mulighet til i min jobb, og jeg vil være i jobb så lenge som mulig, men ikke for enhver pris

Skrevet

Jeg lurer litt på hva som er forskjellen på kynnere og den følelsen man får når livmoren /livmortrådene strekker på seg?

Jeg har ganske vonde smerter nederst i magen, like over skambeinet, men ikke i ryggen. Har hatt det i snart 3 uker og det er verst når jeg rører mye på meg. Har ingen blødninger.

Innimellom forsvinner de, men mesteparten av tiden er smertene der. Da strammer det ganske kraftig og jeg må gå krombøyd og sakte. Hvis jeg hoster eller nyser da blir det VELDIG vondt. Jeg blir også ganske sliten i kroppen, men ikke direkte andpusten. EKS: Når jeg skal henge opp klærne på snora, vil jeg helst bare sette meg ned på gulvet fordi jeg blir så sliten av det.

Skrevet

jeg er forresten 13+1 uker på vei

Skrevet

Jeg er usikker på om det er noen forskjell jeg, kanskje det jeg beskriver er det du forklarer, bare at jeg kjenner det i ryggen til tider?

Jeg har nemlig også vondt nåe jeg hoster og nyser speiselt nåe jeg ligger på ryggen, må liksom trekke beina opp under meg for ikke å få vondt når jeg hoster sånn som du beskriver at du må bøye deg.

Skrevet

Ja, hvis jeg ligger så må jeg bøye knærne og ligge i fosterstilling for å dempe smertene litt når jeg hoster. Ikke godt å si hva som er hva, bare det ikke er farlig så ;)

Skrevet

Jeg er ikke bekymret iallefall hvis det er en trøst...? Bare irritert:)

Skrevet

Slik er det her også. Må trekke opp beina for å hoste/nyse. Dro hjem fra jobb tidlig idag pga forkjølelse og hodepine. Er redd det vil utvikle seg til bihulebetennelse. Kan kjennes slik ut. Saltvanns sprayen går inn i store doser:)

Synes du jeg burde be om sykmelding? Jeg føler at alle tenker at jeg overdriver. Er jo "bare" 16+4 liksom... Er veldig sliten. Sover meg gjennom ettermiddagen og kan gjerne legge meg samtidig med ungene.

Heldigvis er det påske snart og mange dager meg fri:)

Skrevet

syns egentlig det høres mer ut som voksesmerter i livmorbåndene enn kynnere dere forklarer..jeg hadde en periode med mye vonde voksesmerter fra uke 14-17 ca..måtte krøke meg sammen hele tiden..nå er jeg 19+2 og kjenner nesten ikke noe til det...men jeg har endel kynnere, men det er ikke på samme måte..mer behagelig og magen blir helt hard( er annengangs, og hadde mye kynnere forrige gang også...men de ble ikke vonde før uke 30 ca..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...