*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Plutselig holder de på å leke på gårdsplassen og i hagen vår. Vi er sjelden sammen med de, og jeg har sagt i fra at jeg ikke synes det er greit at de holder på her. I fjor sommer ødela de blomsterbedene mine flere ganger. De herjer på lekestativet så det står og rister. For det første, synes jeg i alle fall de kan spørre. For det andre, jeg vil ikke ha ansvaret for at en av de ramler ned og slår seg. Har tatt dette opp med familien, men det ser ikke ut til at de bryr seg. Må da kunne gå an å si til barna at man ikke bare tar seg til rette hos andre??? Jeg synes det er ok at de kommer ned og leker når vi er ute likevel, men ikke at de holder på her når vi ikke er hjemme, eller ikke er ute... Hovedgrunnen er at de stort sett alltid ødelegger et eller annet... Er jeg VEL hårsår???
Tommage♀♂ Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Nei, du er ikke hårsår. Ta det opp med ungene direkte, si at dette er dine barns leker og din hage, og det vil dere ha for dere selv. Hadde gitt mange meter med f*** i hva de naboene måtte mene om meg i ettertid, de virker jo ikke så vennlige uansett...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2009 Har snakket med ungene om det flere ganger.... de bryr seg ikke... og jeg har da også tatt det opp med foreldrene. Jeg har også lagt merke til at de prøver å sjekke om noen er hjemme, noe jeg synes er ubehagelig... Sniker rundt hjørnet for å kikke inn vinduet... og dersom de tror ingen er her, er det liksom "fritt frem". Da har jeg gått ut og sagt i fra om at jeg ikke vil de skal leke der. DERSOM de skal leke ute hos oss når vi ikke er ute, har jeg sagt de må ha med seg en voksen. Men det funker ikke :-(
Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Da hadde jeg også blirr irritert ja. Har noen slike nabounger vi også. Gikk amokk i garasjen vår her en dag. (åpnet døren, den var ikke låst) Kastet ting vegg imellom og sprayet noe greier på veggene for så å tenne på. Fant plutselig en jakke i hagen vår, sjekket og da har dem vært i hagen vår å herjet villt. Åpnet en bod som vi har ved o.l i, kastet utover alt. Tatt en hoppeborg (luft) å satt den på grusen, så regner med den er ødelagt nå. Kastet leker utover alt, samt katte & hunde hus. Dette er hagen vår på baksiden av huset, vi er der mest på sommeren så ser ikke alltid ut der. Dette er en hage m/terrasse som er inngjerdet med høye gjerder. (bor i rekkehus) Men de har brutt opp låsen på den ene døren som går gjennom naboene sin hage.Grrrrr.... lyst å riste dem til tider!
Tøysetipp Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Du er ikke hårsår. Det er vel helle foreldrene som burde vært ristet tak i. Å finne seg tilrette på andres eiendom på den måten er både frekt og lite dannet.
mayaya Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 :-o Da hadde jeg eksplodert altså!!! Ikke på ungene, men på foreldrene.. Makan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå