Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Sønnen min blir 2 år i juni. Han har lenge vist at han har et kaftig temperament. Nå i den senere tid har det vært vanskelig å være sammen med andre barn. Han skal ha alle leker for seg selv, og blir sint hivs andre ikke vil gi fra seg det han vil ha. Alt er liksom mitt og skal ikke deles. Det er ikke mye gøy når han blir sint hver gang dette skjer. Han har vært veldig mye sosial helt fra fødselen av og går i barnehage. Vet at dette er normalt til en viss grad, men synes dette er litt ekstremt. Noen som har opplevd det samme, eller som gar noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Høres veldig kjent ut. Jenta vår blir 2 i juli og kan også være ganske "vanskelig": Får vi besøk, kan det være fullt spetakkel når andre barn nærmer seg lekene hennes. Går vi på besøk, vil hun ha alt det de andre barna der har. I dag var hun sammen med ei jente på 3, og ville bare ha de tingene hun hadde, selv om vi tilbød henne en ting som var helt lik (to like puter feks). Hun har liten respekt for eldre barn og rev og slet i denne 3åringen. Vi har også problemer med at hun har utviklet det samme eierforholdet til oss, særlig meg. Jeg får ikke se eller røre andre barn... Blir artig når hun blir storesøster...! Vi prøver å forklare og snakke først ("nå er xx her og da må han få lov til å låne lekene dine en stund"), men hvis hun ikke gir seg, lar vi henne bare holde på (hun sitter da gjerne på fanget vårt og hyler...), evt tar avleder henne (ved å gå ut på kjøkkenet feks). Men det kan jo være ganske sosialt kjedelig. Alt dette avhenger selvsagt av formen hennes. Hun har mye kortere lunte når hun er sliten/syk osv. I barnehagen har vi spurt om hun er veldig sjefete, men de sier at hun ikke er noe verre enn de andre barna der. Har aldri hørt om at hun har slått eller bitt eller dyttet andre barn. Det er iallfall bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå