lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Snuppa har ikke bæsja på en uke imorra... vi har begynt med grøt på kvelden, men ellers går det i morsmelk. Hun spiser mellom 40-60ml grøt. Hun er i strålende humør om dagen, men er allikevel litt bekymra. Hun får litt sviskemos et par ganger om dagen også, og hun tisser mye. Trenger jeg bekymre meg?
Frøken Linn Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Tror ikke du trenger å bekymre deg. Så lenge hun har det bra er det ikke noe å tenke på. Det kommer nok snart.. =) Så lenge hun får morsmelk er alt vanlig.. Alt fra ti ganger om dagen til hver tiende gang..
2hærligegutter Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Så lenge hun ikke virker plaget ville jeg ikke bekymret meg så mye, men hvis hun trykker og trykker og virker som om hun har vondt i magen ville jeg prøvd Sviskemos fra småfolk eller laktulose. Laktulose er helt naturlig og det kun smører tarmene. Sviskemosen fra småfolk er bedre enn den til nestle
mama73 m/tre søte små Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Her sliter vi med det samme! Poden var nok helt forstoppet stakkar, og vi måtte ty til laktulose etter å ha prøvd alt! Jeg lagde sviskemos av økologiske svisker, prøvde de på glass, maltekstrakt osv. , men ingenting hjalp her.. Etter 2 dager med laktulose kom det hele 6 fulle bæsjebleier på under et døgn!! Åh jeg var så letta!! Fikk beskjed av legen å bare fortsette med dette en mnds tid til fordøyelsen hadde etablert seg. Han får nå ca 3-6 ml morgen og kveld, blander i grøten eller fruktmosen hvis han ikke tar rett fra teskje. Bæsjer ikke hver dag, men når jeg ser han presser så legger jeg han på badegulvet på en kladd og stimulerer endetarmen med olje, samt bruker termometer som jeg vrir litt forsiktig rundt. Masserer magen med klokka og lager syklebevegelser med bena. Når jeg ser han begynner å trykke, tar jeg begge bena hans opp mot magen hans slik at det blir et bedre press..., eller evt setter han i "dostilling". Kommer som regel endel da, og vi blir letta alle mann;) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå