Gå til innhold

Strekkmerker..BLÆ!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har smørt meg med Weleda olje og tar fem omega3 tabletter om dagen samt forsøker å presse i meg så mye vann som mulig og har hittils unngått strekkmerker...er straks 24 uker på vei..MEN min mor har magen full av dem og jeg har også noen svake på puppene og hoftene fra før..Også er det ikke å unngå at mange får jo disse fæle strekkmerkene rett før fødsel. Er det noen som har unngått disse?

Vet at det er arvelig men burde jo kunne redusere det.

Problemet er at jeg har kjempe angst for dem, jeg har en så flott og flat mage til vanlig uten strekkmerker at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre hvis jeg får dem:(

(Ja dette høres forferdelig pompøst ut men jeg tror faktisk ikke jeg er alene om dette)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det omvendt. Mamma, mormor osv har null strekkmerker, jeg har masse. Du kan desverre ikke forhindre dem dersom du har anlegg for å få dem. Selv fikk jeg på magen først i uke 38-39 med førstemann, litt kjedelig da, men vel verd det!

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg sitter med samme strekkmerke-bakgrunn som deg, og har heelt panikk for å ødelegge den fine, flate, strekkmerkefrie magen min! :-(

Jeg er bare 12+1, og har allerede litt problemer med å godta alle forandringene som skjer med kroppen min. Jeg føler meg tjukk og stygg, og vet rett og slett ikke hva jeg skal finne på hvis jeg får en sånn typisk tigerstripete "mammamage". Jeg vil jo så gjerne beholde formen min, selv om jeg får barn! Og jeg husker jo hvor mye jeg hatet strekkmerkene over hoftene da jeg var yngre; det tok flere år før jeg kunne se på meg selv i speilet og like det jeg så.

Jeg tør ikke å bruke noen kremer på kroppen nå heller, fordi jeg sliter sånn med atopisk eksem i svangerskapet, og huden er supersensitiv. Jeg drikker masse vann, men har ikke hørt at Omgea3 skal hjelpe? Trening er visstnok med på å redusere strekkmerker, så opp og hopp, alle gravide!!

Skrevet

Desverre er det ingen ting å gjøre med disse stygge merkene:(Det er hormonelt og det er ingen kremer som hjelper.Det er jo underhuden som sprekker opp/strekker seg.Men man kan være flink og smøre seg med en god body lotion etter dusj og bruke olje i dusjen for å få huden mer smidig.

Og siden om de skulle bli veldig ille når bebisen er født blir de jo blekere av solen eller man kan eventuelt fjerne de med laser!

Skrevet

Hei!

Jeg har født 4 barn og har ikke et eneste strekkmerke!

I første svangerskap sa ei veninne som også var gravid at jeg måtte smøre meg med oljer og kremer, så da brukte jeg litt jordnøttolje på magen.

Men i alle dei 3 andre svangerskapene har jeg ikke brukt noen ting, litt spenol en gang i blandt bare!

Har hørt at strekkmerker er hormonellt betinget så om man er disponibel for å få strekkmerker hjelper visst ingenting!

Men det skader jo ikke å prøve å forebygge da, kan jo være at det blir litt mindre selv om man likevel får strekkmerker!

Skrevet

Jeg har faktisk lest på flere sider, både norske og internasjonale, at vann og omega3 hjelper til med å mykne opp underhuden om du vil...Jeg tar omega3 fra sunkost, maks 5 tabletter om dagen pluss at jeg bruker som sagt Weleda olje! Altså ikke krem men skikkelig olje som inneholder bl.a masse E-vitmainer som forebygger dette. Tror ikke kremer hjelper..Weleda er litt dyr, spesielt når du bruker den to ganger om dagen som jeg gjør men slipper jeg unna de ordentlig stygge merkene er det vel verdt pengene!

Jeg er jo bare 25 år og vil se bra ut selv om jeg får unger! Mannen min sier at jeg er helt paranoid og at han ikke plages av strekkmerker, men dette er mer om meg og min velvære enn hva han nødvendigvis sier..

Så drikk masse masse masse masse vann, ta Omega3 og smør magen med olje, så slipper vi kanskje litt unna.

Skrevet

Og før jeg glemmer det. Hva enn du gjør IKKE klø!! Strekkmerker som er iferd med å komme klør noe innmari, du må du absolutt ikke klø! Det er en ting som mamma sa til meg at hun klødde så utrolig mye!

Vennina mi også klødde og hun fikk noen hun også så da klør iallfall ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...