Gå til innhold

Positive ting med å få barn i desember?


enlitenen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

- Ikke høygravid om sommeren!

- Baby med på julaften:-)

- Kose seg inne med baby i de triste vinter månedene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har et vinterbarn fra før og et sommerbarn. Jeg foretrekker faktisk å få et vinterbarn til, rett og slett fordi jeg syntes det er lettere å kle babyen i "mye" klær for å gå ut enn å slite med varmen og hvor "lite" klær de skal ha på seg liksom...

 

Noen som forstår hva jeg mener? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ett år mindre å bekymre seg for barnehageplass (enn hvis det er født like etter nyttår)

- Hvis barnet ditt er skoleklart når det er 5 1/2 år, slipper det å vente et helt år til på å begynne på skolen...

 

Jeg håper å komme inn i denne klubben så jeg prøver også å finne gode argumenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode argumenter. Tenker på at jeg kanskje kommer til å ta ut et halvtår ekstra i permisjon. Så er barnet ca.1 1/2 år når det begynner i barnehage i på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare helt fantastisk å få bebis rett før jul...fikk det sist å det var SÅÅÅÅÅ kos i julen....ååååååååå er så glad det blir julebebis på meg igjen.....vart faktisk planlagt å fa nov. eller des. baby her i gården ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er IKKE noe negativt med desemberbarn, fikk det sist og jeg :) Sambo er desemberbarn selv, og har aldri sett på det som noe som helst problem :)

 

Men sommeren er tung nok som gravid uansett om man ikke er høygravid, for magen blir en varmeovn! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Signerer den med sommerbarn og vinterbarn.

Har selv ett julibarn og ett novemberbarn og jeg foretrekker vinterbarn. Det er mye lettere og kle på ett vinterbarn i kulda enn å sitte i sommervarmen å lure på om babyen har det for varmt..

Dessuten er det koselig å være inne med babyen i vinterkulda i stede for å stresse ut med nyfødt baby i sommersola.

Og vi går den lyse tiden i møte.. når babyen er blitt noen måneder er våren snart på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et kjempebra argument: Du slipper å ha jula hjemme. trenger ikke lage mat eller noen ting for alle duller og steller med deg:-). Det er bare å ta med seg bebis og stille opp:-).Også kan man spise hva man vil til jul for kiloene har ikke gått bort da likevel...En til: man kan handle julegaver tidlig for dette må jo planlegges hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig mye positiv med et desbarn :D har jo en fra før :D og hvis det blir ei jente til så har jeg jo alt fra før :D slipper og tilpasse alt av tøyet etter årstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne linken bare måtte jeg inn og lese på. Jeg er nemlig en av dem som slettes IKKE hadde planlagt å få noe desemberbarn. Har termin midt i romjula, så vi krysser vel egentlig alt vi har for at det skal drøye til over nyttår..... Men jeg kommer vel over det etterhvert :-) Har fra før et barn som er født tidlig på året og synes det var aldeles perfekt for barnets del. Vil gjerne se mange fler argument for desemberbarn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe - tenkte akkurat samme tanke. Jeg og mannen min har prøvd i over 7 måneder nå, og tenkte at vi skulle ta pause i mars nettopp for å ikke få barn i desember. Så da slo ironien til og vips så ble det en fulltreffer - med termin 19.desember så det blir nok ikke januar uansett...Trøster meg med at man kan:

 

* Slippe å gå høygravid på sommeren, og man kan jo fremdeles gå i bikini uten å føle seg som en hvalross.

* Juletiden er alltid en tid jeg ser frem til - med baby blir det ekstra stas - verdens beste julegave til både mor og far, bestemor og bestefar.

* Ha permisjon et ekstra halvt år før man hiver ungen i barnehagen - har hørt det er bedre for dem om dem kan gå stødig alene og være mer deltakende.

* La ungen begynne på skole ett år senere enn vanlig, for da blir han/hun jo eldst :) Tror det vil være bedre enn å alltid være yngst gjennom hele skoletiden.

 

Hmmm..det var det jeg kom på til nå. Kom med flere argumenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange bra argumenter :)

Tenk så koselig me et lite nurk på julaften :D

Bitteliten baby i bittesmå juleklær:):) De har jo bare så mye søøte klær:)

Det blir åsså et halvt år til bikinisesongen starter på nytt, så man har tid til å trimme litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...