Gå til innhold

Positive ting med å få barn i desember?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Jeg har et vinterbarn fra før og et sommerbarn. Jeg foretrekker faktisk å få et vinterbarn til, rett og slett fordi jeg syntes det er lettere å kle babyen i "mye" klær for å gå ut enn å slite med varmen og hvor "lite" klær de skal ha på seg liksom...

Noen som forstår hva jeg mener? Hehe

- Ett år mindre å bekymre seg for barnehageplass (enn hvis det er født like etter nyttår)

- Hvis barnet ditt er skoleklart når det er 5 1/2 år, slipper det å vente et helt år til på å begynne på skolen...

Jeg håper å komme inn i denne klubben så jeg prøver også å finne gode argumenter :-)

Annonse

Er bare helt fantastisk å få bebis rett før jul...fikk det sist å det var SÅÅÅÅÅ kos i julen....ååååååååå er så glad det blir julebebis på meg igjen.....vart faktisk planlagt å fa nov. eller des. baby her i gården ;-)

Er IKKE noe negativt med desemberbarn, fikk det sist og jeg :) Sambo er desemberbarn selv, og har aldri sett på det som noe som helst problem :)

Men sommeren er tung nok som gravid uansett om man ikke er høygravid, for magen blir en varmeovn! hehe

• 2 uker senere...

Signerer den med sommerbarn og vinterbarn.

Har selv ett julibarn og ett novemberbarn og jeg foretrekker vinterbarn. Det er mye lettere og kle på ett vinterbarn i kulda enn å sitte i sommervarmen å lure på om babyen har det for varmt..

Dessuten er det koselig å være inne med babyen i vinterkulda i stede for å stresse ut med nyfødt baby i sommersola.

Og vi går den lyse tiden i møte.. når babyen er blitt noen måneder er våren snart på tur :)

Her er et kjempebra argument: Du slipper å ha jula hjemme. trenger ikke lage mat eller noen ting for alle duller og steller med deg:-). Det er bare å ta med seg bebis og stille opp:-).Også kan man spise hva man vil til jul for kiloene har ikke gått bort da likevel...En til: man kan handle julegaver tidlig for dette må jo planlegges hihi..

Denne linken bare måtte jeg inn og lese på. Jeg er nemlig en av dem som slettes IKKE hadde planlagt å få noe desemberbarn. Har termin midt i romjula, så vi krysser vel egentlig alt vi har for at det skal drøye til over nyttår..... Men jeg kommer vel over det etterhvert :-) Har fra før et barn som er født tidlig på året og synes det var aldeles perfekt for barnets del. Vil gjerne se mange fler argument for desemberbarn :-)

Annonse

Hehe - tenkte akkurat samme tanke. Jeg og mannen min har prøvd i over 7 måneder nå, og tenkte at vi skulle ta pause i mars nettopp for å ikke få barn i desember. Så da slo ironien til og vips så ble det en fulltreffer - med termin 19.desember så det blir nok ikke januar uansett...Trøster meg med at man kan:

* Slippe å gå høygravid på sommeren, og man kan jo fremdeles gå i bikini uten å føle seg som en hvalross.

* Juletiden er alltid en tid jeg ser frem til - med baby blir det ekstra stas - verdens beste julegave til både mor og far, bestemor og bestefar.

* Ha permisjon et ekstra halvt år før man hiver ungen i barnehagen - har hørt det er bedre for dem om dem kan gå stødig alene og være mer deltakende.

* La ungen begynne på skole ett år senere enn vanlig, for da blir han/hun jo eldst :) Tror det vil være bedre enn å alltid være yngst gjennom hele skoletiden.

Hmmm..det var det jeg kom på til nå. Kom med flere argumenter!

Veldig mange bra argumenter :)

Tenk så koselig me et lite nurk på julaften :D

Bitteliten baby i bittesmå juleklær:):) De har jo bare så mye søøte klær:)

Det blir åsså et halvt år til bikinisesongen starter på nytt, så man har tid til å trimme litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...