Mamma'n til Emilie <3 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 noen som har noe bra eller dårlig å si om noen av delene? vi tenker selv å bruke sikkerhetsnettet i bilen de første 2-3 månedene, spesielt hvis vi skal kjøre langt. grunnen til dette er fordi det faktisk ser og virker ubehagelig å ligge med kromma rygg over lengre tid.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Alle tester viser at bilstol er MYE sikrere enn bag med nett. I noen land er dette til og med blitt forbudt. Derimot er det ingenting som tyder på at babyen tar skade av å sitte lenge i bilstol en og annen gang. Vi har selv 1,5 time å kjøre hjem fra sykehuset, men velger likevel bilstol fordi det er tryggest.
Tweak Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Ikke gjør det! Det funker sikkert fint så lenge en ikke kommer ut for noe uhell, men det kan man jo aldri garantere! Det finnes mange idioter ute i trafikken så en kan aldri stole kun på seg selv. Bakovervendt bilstol er garantert det sikreste. Bare se på ulike videoer som ligger på trygg trafikk sine nettsider (tror jeg det var), de fikk i allefall overbevist meg. En må i stedet ta hensyn til at man har en baby i bilen, beregne mer tid til kjøreturen og ta små pauser innimellom. Sikkerheten går først. Det er så utrolig store krefter i sving at jeg ikke hadde tatt sjansen på noe annet enn bakovervendt sete til baby i bil...
Mamma_til_isabella Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg styrt unna sikkerhetsnett.Det burde vært forbudt.Det beskytter ikke mot sidekollisjon! Bilstol er absolutt det som er mest sikkert!
meki Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 http://www.dinside.no/314926/baby-i-bil-bag-boxette-eller-barnesete Jeg synes denne artikkelen var nyttig å lese for å finne ut av dette..
camillaj81 Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Takk for innlegg og internett side til å kikke på. Vi hadde egentlig tenkt å ha begge deler da vi hadde tenkt på ferie i norge i sommer med bilen. Men nå tror jeg nok vi holder oss til bilsete bare.
Mamma´n til lillemor Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Hvis babyen kunne velge det mest behagelige ville det kanskje blitt sikkerhetsnett, ja. Men det viktigste er jo at babyen er så trygg som mulig i bilen, og jeg er ikke i tvil. Vi kommer kun til å bruke bil-stol, og så tar vi så mange pauser vi må underveis for at hun skal ha det bra på turen. Jeg tror ikke ryggen blir ødelagt av en bil-tur, det er nok det som skjer i hverdagen som har størst innvirkning. Men hyppige pauser for mat og kos er nok løsningen for oss. Ser at flere kommenterer at babyen ikke vil ha krumbøyd rygg, men det har den jo i 9 mnd i magen. Det er dette med belastningen på ryggen den ikke er helt moden for over lang tid.
Maria-B Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Vet ikke hvordan bilstol du har/skal ha. Men vi hadde acta graco, logico-s, og er ganske bra liggestilling i det syns jeg. Snuppa mi sov en hel 3 timers biltur ho. Fysio sa det ikke var noe galt i å kjøre hele veien om ungen sov...men vet andre fysio sier annet. Bilseter nå er mye bedre enn føt. Ville ALDRI brukt nett.
lamor Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 jeg ville definitivt bare brukt bilstol, det er jo en grunn til at dette er det eneste som er godkjent innen eu!!!!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Vi hadde sikkerhetsnett da vi fikk jenta vår. Men hadde problemer med å feste det skikkelig i bilen fordi baksetet var formsydd. Derfor satt det ikke fast i hele tatt. Så bilstol ble raskt kjøpt. Sikkerhetsmessig så er det bilstol det tryggeste. Og man får jo kjøpt stoler i dag som har ganske bra liggestilling. Det er jo bare å ta hyppige pauser på turen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå