Gå til innhold

Hjemmeklyster?


Nurkfrid

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hjemmeklyster? Effekt og type? Spiser som vanlig mesteparten av dagen, men det kommer så å si ingenting ut. Har kjempeproblemer med å få i meg middag... (Og jeg har prøvd vann i mengder, dulphalac, visiblin, frø fra helsekosten, fiberrik kost, svisker, biola, pærer, mm.) Jeg vil ha klyster, men syns det hele virker litt skummelt. Blir glad for tips og råd fra dere som har prøvd klyster hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Du kan forsøke microlax. Den løsner opp det som evt.sitter ytterst i tarmen og virker hurtig. Oljeklyster er mer effektivt da det skal føres lenger opp i tamen, virker ofte mer langsomt men får mer fart på systemet. Begge deler er reseptfritt å fåes kjøpt på apoteket! Jeg har benyttet begge deler, og hatt god effekt. LIker nok best oljeklysteret men det kan være litt vrient å få det til på egenhånd, men alt går c",) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeklyster: Klyx på 120 ml funker veldig bra, smør vaselin på enden som skal føres inn i endetarmen..

Bruker dette på pasientene på jobben..

 

Det viktigste du gjør når du er forstoppet, og særlig hvis fu bruker avføringsmidler er å drikke RIKELIG med vann!!! Alle de oljene og dråpene du drikker blir som lim i magen hvis du ikke tilfører store mengder vann!

 

I tillegg myker all væsken opp avføringen slik at tarmen jobber noe lettere!

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal man knipe før man kan gå på do?

Og hvor langt skal det føres inn i endetarmen?

 

Gruer meg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knip igjen så lenge du klarer, jo lengre jo bedre.. Helst 10-15 minutter om du klarer.. Legg deg ned og slapp av mens du venter..

Du fører den så langt inn du klarer, hvis det butter imot kan du stoppe, det er mest sannsynlig avføring.. Forsøk forsiktig om du "kommer forbi", hvis ikke stopper du opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...