Thea841 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Bruker dere tøymykner på sengeklærne til babyen? Har ikke tørketrommel og synes de blir så harde uten...men er usikker på om man skal ha skyllemiddel på de!
DiddiDaddi Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Det er vel ikke noe problem å ha skyllemiddel på de? Bruk en uten lukt, f.eks Blenda, så blir de fine og myke
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Ja, du kan da fint bruke tøymykner.. Men bruk en som ikke er parfyme i. Blenda sensitive, eller nøytrale sin serie eller noe..)
nesten30 Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 har hørt at en ikke skal bruke tøymykner på babyens tøy og sengetøy. Og hvis en skal bruke bør en bruke f.eks. Neutral som er helt uten parfyme.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 haha værste jeg har hørt. hva skal skje da? ikke rart det er astma og allergier som florerer rundt.
Johan Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Jeg forsto ikke helt siste innlegg her... Men det er faktisk alle tilsetningsstoffene vi stapper inn i alt mulig som gjør at det er mye astma og allergi. Jeg bruker konsekvent aldri tøymykner, fordi det setter igjen stoffer i klær OG fordi det sender ekstra mye dritt uti naturen vår. Vi har mye allergi i familien, så jeg er heller litt ekstra forsiktig. Kjøp heller flannels-sengetøy, så blir det ikke hardt uten tørketrommel. Tror heller at det er over-renslighet som er med og gir mye allergi forøvrig. Barn har godt av å spise litt skitt og lort, samme hvor kvalmt det ser ut...
ifie Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Vi bruker Blenda sensitiv vaskemiddel og tøymykner på det meste. Har litt eksem og litt allergi (pollen og dyr) i familien, men har likevel valgt å bruke denne tøymykneren. Jeg er enig med Johan; tror det er mye overrenslighet (blandet med luftforurensing) som er med å gir astma og allergier. Sand er "sunt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå