Gå til innhold

Ånei ikke spekemat på 17 mai!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt bare mini, mini pris og betale!! Men det slo meg akkurat:-) Hva skal vi spise da? Må ha noe saltmat til grøten:-) Noen som vet om det er greit og spise feta ost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo fryse det ned først, da kan du spise det..:o) Det gjorde jeg med fenalår den julen jeg gikk gravid.

Skrevet

Oi, det har jeg ikke tenkt på. har spist masse forskjellige typer oster og spekemat mens jeg var i Italia. Skjell og sushi også.

Jeg har ikke blitt dårlig.

Hvorfor kan man ikke spise rå mat egentlig?

Skrevet

Jeg var ca 7 uker på vei i jula, og spiste fenalår likevel. Ser ingen grunn til å bli hysterisk å styre helt unna alt man hører man ikke skal spise, tror ikke det er mye igjen på menyen om man skal ta hensyn til alt man hører! :) Salami og pepperoni har jeg også spist som før. Gjør som du selv føler er best, og om du blir veldig usikker så snakk heller med legen din - ikke stol blindt på alt du hører fra oss andre! :)

Skrevet

Jeg er litt ekstrem-hysterisk når det gjelder dette mat greiene da.. Men jeg har opplevd masse som gjør at jeg ikke ønsker å ta unødvendige sjanser.

Feta som er laget av pasteurisert melk kan du spise. Og det stemmer at du kan fryse spekemat om du absolutt må spise det, men matportalen anbefaler alikevel gravide fra å spise det.

Man skal helst unngå listeria bakterien og toxoplasmose under graviditeten.

Man velger selv hvor hysterisk man vil være da.. jeg er nok av de ekstreme. Men som sagt så har jeg opplevd mye som har ført til at jeg heller ligger unna enn å ta sjansen :)

Skrevet

Ånei.. det hadde jeg HELT glemt!!! Jeg leste dette innlegget her en dag, men det tenkte jeg rett og slett ikke ¨på da jeg var på butikken i stad. Kjøpte en halv speket rødvinspølse! kan ikke spise den da:(

Skrevet

Hiv den i frysern et par dager så går det greit.

Fikk så innmari lyst på spekeskinke og eggerøre i går, og kom plutselig på at vi har skikkelig god serano skinke i frysern. Det blir middagen i dag:-)

Skrevet

Da skal jeg jammen meg gjøre det:D Da blir det rødvinspølse på brødskiva i påsken. Eneste som frister i all den kvalmen! Skikkerlig rart... ikke noe jeg vanligvis ville spist.. men bare må ha det:DD

Skrevet

Off syns nesten det er litt trist at folk er så hysteriske på maten jeg, frys spekeskinka og spis den med god samvittighet:)

Vi har da nok bekymringer i svangerskapet om vi ikke skal få panikk i tillegg for at vi kanskje spiste noe for noen uker siden som ikke var bra for oss!

Spurte legen om mattips, hun gav beskjed om at jeg kunne spise så og si alt så lenge ting var godt stekt eller kokt, eller som med spekemat fryst!

Koos dere med mye god mat i påsken og nyt svangerskapet:)

Skrevet

hei, da jeg skulle til syden i forrige svangerskap fikk jeg tatt en blodprøve for å se om jeg hadde hatt toxoplasmose.. og det hadde jeg hatt, så jeg er immun mot det.. legen sa at da trengte jeg ikke være så bekymret for hva jeg spiste.. og jeg kunne da fint spise spekemat og slik.. uvisst når jeg har hatt den bakterien da, men mange har hatt den og er immun som ikke vet om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...